Bea, the new one ;)

Ser att jag inte uppdaterat sen i lördags, då jag var och provred Bea! Men kan ju berätta att nu har hon kommit hem iaf! Hon står hemma hos Marie dom första veckorna så jag ska få lära känna henne osv, men sen är tanken att hon ska flytta hem!

Igår kom hon vid ca 6, bara gick in i stallet och tog det allmänt... chill! Bara hälsade på stona som stod brevid och skrek lite grann men det var inget tjaffs alls! Trodde faktiskt inte att hon skulle vara så lugn på en helt ny och okänd plats, det gick över min förväntan! Och i morse när Marie släppte ut dem gick de bara rakt ut i hagen och började äta, haha.

Men iaf, idag efter skolan hade jag först träning med Tamarillo för Marie. Han var verkligen skitfin idag trots att vi kommit lite efter i dressyren nu då vi tömkörde Jane mycket innan hon skulle åka hem. Men han gick fint och var en ängel helt enkelt, som vanligt ;) Har stora blåsor mellan fingrarna, han blir ganska stark ibland när han drar iväg med sitt stora bamsehuvud, haha. Men det kändes skönt att ge honom en riktig genomkörare idag!

Efter träningn drog vi hem till Marie och red en sväng på Bea och hennes treåring Kakan. Var lite knepigt att komma upp osv, men sen väl ute i skogen gick det jättebra! Tog en sväng på ca en halvtimma, skritt och pyttelite trav bara. Kul att få känna lite på den nya hästen, hihi! Imorgon ska vi ut och rida igen efter skolan, så tar skolbussen direkt dit. Ser ljust på det här, hon verkar vara en supergo häst!

Men ja, det var nog allt jag hade att berätta, ville bara uppdatera lite om hur det går med den nya hästen! ;)

Bilder kommer på henne senare i promise, har inte hunnit få några bra än bara ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0