Hoppat Bea för första gången!

Trots att jag vaknade i morse med världens hosta, skitont i halsen och ett bultande huvud bestämde jag mig för att rida idag. Kanske inte det smartaste jag gjort, mår verkligen skit nu, men kul var det!

Vid typ ett halv ett tog jag och älskling moppen upp till Bea. Idag var det hoppa som gällde, första gången ever med Bea ju! Men kan ju säga att hon skötte sig galant, hon tyckte verkligen att det var skitkul! Öronen var framåt hela tiden och hon var pigg på hinder, utan att vara het, ganska så perfekt alltså! Trodde hon skulle vara ganska knepig att hoppa faktiskt, men det var bara att ha en bra kontakt med munnen, styra på hindret och hålla i sig, i princip! Hon var helt underbar att hoppa, sån jävla kraft i sina språng, hon hoppar som en katt.. jag lovar.. Ja, kort och gott, det var.. magiskt att hoppa denna häst på något sätt. Jag tror på det här, jag tror på det mycket.

Maybe she is the horse that will take me to the top?

Skulle egentligen ha ridit Tamarillo idag också, men jag verkligen orkar inte. Han mår nog inte dåligt av en extra vilodag, haha. Men som det är nu vill jag bara försöka bli frisk så fort som möjligt, istället för att rida typ hela tiden och aldrig bli frisk, haha.

Men det är tur att "sjukan" inträffade denna helg och inte nästa, då är det nämligen dags för Pontus Westergren träning! Ni vet, han som blev utsedd till årets tränare av svenska ridsportsförbundet? Hihi. ;) Tror det kommer bli en rolig och lärorik dag, har bara lite smått ångest, vilken häst ska jag ha? ;s Jag vet att Tamarillo inte kommer lära sig något nytt då han i princip är "fullärd", men med tanke på att Beas kondition osv inte är den bästa känns det nästan lite.. taskigt mot henne! Jag menar, när lektion 1 är klar kommer hon vara skittrött, tänk då efter lektion 2?

Ahhja, vi får väl se hur det blir, har ju faktiskt fleeeera dagar på mig att grubbla över vilken häst jag ska ha!

Men ahja, vi höres senare! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0