Pontus Westergren imorgon, niiice!

Vet att det var länge sen nu, men orkar faktiskt inte ta tag i det. Bloggen får vara som den är ett tag framåt, död. xD

Men iaf, de senaste dagarna  har jag haft fullt up med båda hästarna. Både 2 har gått i princip varje dag.

Bea har jag ridit ut på själv för allra första gången och det gick kanon. Förut när jag ridit henne själv har jag bara skrittat en sväng och sen ridit på banan. Annars har hon gått i skogen och lullat runt varje dag, byggt muskler och kondition och allt hon behöver göra osv. Har också kommit på att det fungerar skitbra att rida henne med martingal. Har haft det på henne i 2 dagar nu och det har gått jättebra, har nästan inte hållt på med huvudet alls! Det är kul när man hittar knapparna och kommer på lösningar till olika saker osv. Vi börjar bli kompisar hon och jag! ;)

Tamarillo har väl gjort i princip samma sak som Bea, vart ute och lunkat i skogen! Igår fick han och jag "inviga" en av de nya boxarna i stallet. Förut fanns det ju bara 2 men nu är det på G att bli 4, niice!

Runt 4 idag kom min saknade bror Pontus och hälsade på tillsammans med sin flickvän Lina. Redigt kul att träffa ungen igen, var ett bra tag sen nu :(. Iaf, tog med dom både ut på en ridtur, de fick turas om att rida på Tamarillo, haha.

Nu sitter jag iaf hemma hos älskling, för tillfället är han påväg hem till Bea´s stall för att hämta upp Martin som vi hade tänkt spendera denna kväll med :P. Blir att dra och lägga sig ganska tidigt idag dock, imorgon är det ju träning för P o n t u s  W e s t e r g r e n, sjukt nice! Hoppas bara han är bra, men det blir nog säkert kanon! :D

Beslutade mig för att ta med Bea till träningarna imorgon. Visserligen kommer hon nog inte orka 2 hela träningspass utan mycket vila emellan osv, men både hon och jag kommer lära oss mycket! Hade jag haft Tamarillo hade det bara vart jag som lärt mig saker.. hehe. Men det blir nog bra, tror det blir en kanonbra dag imorgon!

Ska upp klockan typ.. halv 7 också, great! Vi ska vara hemma hos Marie halv 8, första träningen börjar 9.. suck!

Men nu kom älskling och Martin, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0