..

Sitter hemma hos älskling och gör.. i princip ingenting, sitter vid varsinn dator, haha. Hade tänkt rida Tamarillo ganska tidigt idag, men efterssom älskling ska med ut blir det att rida på kvällen i stället. När man väl lyckas få med honom ut gäller det att följa hans villkor, haha.

I lördags skulle det varit träning för Pontus, men det blev framflyttat tills igår istället.
Men iaf, första passet var typ "markarbete med bom". Hon skötte sig superbra, min lila Bea. Hon tyckte att det var hur jobbigt som helst och svetten bara rann om henne, men ändå gjorde hon sitt bästa och försökte så gott hon kunde! Pontus gav mig massa bra tips osv så i slutet kändes det typ som... en helt annan häst, haha.

På eftermiddagen skulle det varit hoppträning, men när jag börjat värma upp henne visade det sig att hon inte var helt ren i bak. Inte att hon var halt eller något, men att hon typ.. var stel, hade träningsverk, var överansträngd.. eller något sånt. Så ja, det blev att ställa in sista passet och skritta hem istället, tråkigt :(. Men det i hennes bakben sa han att det inte skulle vara farligt iaf, vi skulle låta henne ta det lugnt ett par dagar bara så hon får vila upp sig eller vad man ska säga.

Idag ska jag åka upp till henne och bara gå en sväng med henne. Låta henne ta det lugnt ett par dagar, bara skritta osv. Sen ska jag be Marie ta en titt på henne när jag rider så att det verkligen har gått över :). Men ja, det fixar sig, hon är nog bara lite överansträngd, det är bra om ett par dagar!

Kan ju berätta att min älskling är för gullig alltså, haha. Igår när vi var ute med hundarna vid halv 8 på kvällen fick han för sig att han ville ut och rida, haha! Så ja, blev att ta en sväng med våra gamlingar ute på ängen, hur mysigt som helst! Saknar verkligen alla sommarkvällar förra året när vi var ute och red bara du och jag älskling..

Men ahja, vi hörs senare, orkar inte blogga mer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0