eHEH

Haha vet att min blogg typ ligger helt nere nu, men oooorkar verkligen inte x) Funderar på att göra om hela skiten och satsa helt på en hästblogg, vad sägs om det? Tror faktiskt det skulle vara roligare.. men ja.. vetinte.

Har inget kul o berätta idag. Bamse ska gå idag tror jag, eller så kanske de blir Tamarillo.. haha vet inte. men ska bara rida en iaf, ska dra ut o va med ståhl o becka sen, osv osv..
Igpr ramlade jag nääästan av Tamarillo också haha, det var med näd och näppe jag höll mig kvar. Lilla busheeesten. Fick för sig att hoppa över en grusväg? Hm. Ahja..
Men ska iaf börja skriva ett blogginlägg som ska döpas till "Sanningen om Bea" så att folk får veta hur det egentligen var då hennes ägare skriver massa saker osv. Sen ska jag länka det på fb och allt så folk kan se hur det är... hihi, busig jag är. Påminn mig bara att jag inte får nämna hennes namn.. det räknas ju som uthängning.. uuuuh! Kan ju döpa om henne till typ Berta eller något :) Berta får det nog bli :) Fast det är ju ganska likt Bea... Sonja kanske hon får heta :)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Lär dig stava och skriva som en normal jävla människa din barnsliga idiot!!

2011-08-17 @ 23:11:07
Postat av: Anonym

Törs man inte sätta ut sitt namn och stå för det man skriver och dessutom kalla någon man aldrig träffat för en barnslig idiot tyder inte det heller på någon större mognad. Tycker du inte om Emmas sätt att stava och skriva behöver du inte läsa hennes blogg överhuvudtaget.

Helena Sandström.

2011-08-18 @ 00:54:27
Postat av: petra landin

haha men lilla vännen, du låter rätt omogen!

kanske bättre att växa upp och bara släppa de som har hänt?!

2011-08-18 @ 10:17:42
Postat av: Anonym

Då ägaren till Bea skriver osanningar om oss på sin blogg och tar bort mina kommentarer [sanningen är väl inte alltid så trevlig] väljer jag att lägga min kommentar här. Vi tog Bea på foder för ev senare köp. När Bea kom till oss var hon jättemager, totalt omusklad samt hade svårt at tugga maten. Ägarens förklaring till hennes dåliga hull var att hon inte fick äta för dom andra hästarna i hagen. Hon kom till oss i april, vetintyget där hon var ua var från januari, dum som jag var begärde jag inte en ny besiktning. Det första vi gjorde var att beställa en tid hos tandläkaren samt ta träckprov. Besöket hos tandläkaren visade att hon hade gombitning och därför svårt att tugga maten, efter att detta åtgärdades hade hon inte längre några problem att tugga maten.Den vet. utlåtande om Bea löd, en av dom magraste hästar jag sett ,totalt omusklad, kan inte ha gjort nåt vettigt på länge. Går nog att göra häst av denna igen men det kommer ta tid. Då hade vi haft henne i en vecka. Träckprovet visade att hon var full av stora blodmasken, den ovanligaste och farligaste mask en häst kan ha. Dom kan dö av den och den kan lämna bestående skador på magtarmkanalen. Efter avmaskning kom det ut lika mycket maskar som skit. Varför åker man inte till tandläkaren och varför maskar man inte av sin häst? Vi tog det väldigt lugnt med Bea, skrittpromenader i skogen , klättrade med henne för att bygga muskler samt något lätt dressyrpas för Emmas tränare. Vi hade henne även uppstallad hos Emmas tränare som är utbildad instruktör på strömsholm just för att få hjälp med hennes utbildning. Efter ca 3 veckor var vi med på en träning för Pontus Westergren , han tyckte då att hon gick orent bak så vi avbröt såklart . När Emmas tränare böjde henne visade hon hälta bak. Åkte till atgkliniken i mantorp där hon visade kraftig hälta bak vid böjprov. Röntgen av båda bakbenen som var ok. Vet där hittade ingen förklaring till hältan, satte henne på butta och rekommenderade vila och återbesök om hon inte blev bättre. Dessa vetbesök samt röntgen betalades av mej, så det som ägaren skriver att det var hon som fick betala överensstämmer inte med sanningen. allt finns dokumenterat via vetutlåtande samt kvitton. Tog även kontakt med förra ägarna och informationen jag fick från dom stämmer inte överens med nuvarande ägarens. Under tiden vi hade Bea gick hon upp ca 50 kg , finns dokumenterat via foton vittnen samt att vi vägde henne med viktband. Vi hade henne ca 2 mån. Ägaren tycker vi ska släppa det som hänt och det har vi också gjort men så länge hon skriver osanningar om oss tänker jag fortsätta kommentera. Vill någon kommentera detta är ni välkommna att göra det, men kommentarer utan för och efternamn kommer att tas bort. Vågar man inte stå för det man skriver behöver man inte heller kommentera.

Helena Sandström

[email protected]

2011-08-18 @ 12:11:36
Postat av: Emelie

herregud! Det kommer nya grejer för varje dag må jag säga! Och jag förstår att ni tror att dom kommentarerna sen innan är vi men det är det inte

! Jag vet att ni betalade det besöket men resten? :)

Haha att ni orkar sägger jag bara alla som vet vad detta handlar om vet att ni inte talar sanning så lägg nu bara ner allt och håll er till sanningen tack! Detta är skrattretande.. Jag tycker faktiskt Hela som borde vara "vuxen" bode ta lite mer ansvar och hålla koll vad sin dotter skriver på sin blogg, det gör i alla fall mina ! Ha det kononers..

2011-08-18 @ 14:30:41
URL: http://emeliegronhage.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det jag har skrivit är sanning och fakta som finns dokumenterat via vet. provsvar mm. Eller menar du att veterinären vi var hos ljuger , att provsvaren ljuger ,att Emmas tränare som fick mocka det mesta av maskarna som kom ur Bea och som även hon tyckte Bea var i ett bedrövligt skick när hon kom, ljuger även hon?

Helena Sandström

2011-08-18 @ 15:31:30
Postat av: Emelie

Herregud säger jag bara!

2011-08-18 @ 16:11:47
URL: http://emeliegronhage.blogspot.com
Postat av: stephani

Måste bara skriva en rad.. Har ingen aning om hur något ligger till med denna häst mer än att när ja såg den på pontusträningen fick ja en chock, hästen var ju vanvårdad! Och på den mirja tiden Emma haft den har inte detta kunnat ske! Och de kan ingen neka till! Hoppas verkligen inte hästen blir behandlad så nu!!

2011-08-18 @ 18:36:50
Postat av: Anonym

Korta ska de stå.. Inte mirja..

2011-08-18 @ 18:37:33
Postat av: Emelie

nejnej nu blir hon behandlad väl till skillnad från innan! Helt annan häst när hon kommit tilbaka till mig! Känns bra att hon få luta livet när hon mår bra i alla fall!

2011-08-18 @ 21:39:03
URL: http://emeliegronhage.blogspot.com
Postat av: Emelie

nejnej nu blir hon behandlad väl till skillnad från innan! Helt annan häst när hon kommit tilbaka till mig! Känns bra att hon få luta livet när hon mår bra i alla fall!

2011-08-18 @ 21:40:28
URL: http://emeliegronhage.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du missade nog en poäng där.

Personen som skrev inlägget innan menade att hästen

inte kunnat bli så vanvårdad under den korta tid Emma haft den, alltså att den var det när den kom från dej.

Simon.

2011-08-18 @ 21:56:52
Postat av: Anonym

Pprecis så illa där an som hästen var vid detta tillfälle då Emma endast haft den ett par veckor har ju inte Emma med mamma kunnat orsaka det förstår vem som! Så orden om att den har de så bra nu tvivlar ja tyvärr på tragiskt för djuret

2011-08-18 @ 22:16:39
Postat av: emelie

haha klart ja fattar men jag driver mer er.. jag vet att jag talar sanning och behövere inte bevisa någon ting för er :)

2011-08-19 @ 09:23:23
URL: http://emeliegronhage.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ett tipps Helena och Emma! Scana in alla kvitto och bevis och lägg ut dom här så kanske det lugnar ner sig!

2011-08-19 @ 13:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0