22, det här gör mig fundersam.

Ärligt talat, så brukar jag inte gå runt och oroa mig / fundera på saker.
Jag tar livet som det kommer, händer det något som är skit så gör det det, jag kan inte stoppa det endå.

Tex att dom säger att världen går under 2012, det tror jag inte ett skit på.
Enligt min åsikt säger de bara såna saker för att folk ska gå runt och vara oroliga osv.

Och vi säger att världen skulle gå under, vad skulle jag kunna göra för att stoppa den?
Ingenting, det vet både du o jag.

Klart att det är tråkigt att det blir naturkatastrofer, jordbävningar mm på andra sidar jorden, men det är så pass långt borta att jag aldrig går runt och tänker på det.
Visst är det jätte synd om alla som dör, blir föräldralösa mm, men jag kan inte göra något åt det, fortfarande.
Det finns folk som jobbar för att det ska bli bra när såna här saker har hänt, men jag är inte av av dom.

Jag har aldrig varit enagerad när det händer saker på andra sidan jordklotet, det är liksom för långt borta för att man ska kunna tro att det ens existerar.

Sen finns det ju självklart 100000 andra saker här i världen man kan oroa sig för.

Tex att någon som står en nära går bort osv.
Men jag går aldrig och tänker
"Shit mamma kanske kör i diket och dör när hon är på väg hem från jobbet"
Om det nu skulle hända skulle jag självklart bli helt förstörd, men jag kan fortfarande inte göra något åt saken.

Jag försöker alltid att se så positivt på saker och ting som möjligt.
Ta livet som det kommer, grubblar du för mycket på alla världsproblem glömmer du bort att leva.



Hihi kände att det var typ 100 år sen jag la upp en bild på mig ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0