Att gå upp med Jane till ridhuset blev en historia..

Haha ja, att gå upp med Jane till ridhuset gick väl inte sådär jättebra..

I början var hon hur lugn som helst, bara gick där brevid mig osv.
Sen kommer en jävla nedförsbacke, och hästen väääägrar gå ner där, såklart.
När jag då går på henne för att hon ska gå ner börjar hon resa på sig, sparka efter mig osv.
Slutade med att jag vände och gick tillbaka med henne till stallet, vill inte hålla på och bråka med henne när det är så halt..
Och sen när vi är nästan nere vid stallet sliter sig hästen och drar iväg i full galopp, på isgata såklart..
Jag springer efter (Dock aningen saktare.. )
När jag kommer ner till stallet står hästen snällt utanför och väntar, och har fastnat med ena benet i tyglen.. -.-
Som tur var hann jag få bort benet på henne innan hon började dra.

Alltså shit, vilken historia..
Kan ju lova att det inte var speciellt kul..

Hade jag vetat att hon skulle bli sådan av lite vintervila hade jag aldrig ställt av henne..
Det är verkligen jättejobbigt alltså..

Jag och morsan mätte Jane i stallet idag, och som vi trodde är hon inte ponny.
Mätsaken hamnade på ca 152, iof har hon ju broddar på, så hon ligger på ca 150.
Vilket betyder att hon inte är ponny.. satan.

Sen är det ju inte säkert att det vi mätte henne till stämmer heller, men man vet ju aldrig.. :(

Iaf, nu sitter jag och väntar på att älskling ska komma hem från skolan så vi kan kramas, hihi! :D
Saknar älskling jätte jätte mycket :(





Hihi, det gravida ardenner stot Bustan ;D
Tycker bilden var rätt fin faktiskt (a)
Snart får hon sitt föl nummer 2 ju, bara några månade kvar (a)
Hoppas den blir lika söt och busig som den hon fick förra året :,)



Lika som bär kommer de bli, haha :,)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0