Regler för grönt kort? När måste man ta det? :s

God morgon! :D

Har börjat känna mig lite smått sjuk, så stannade hemma från skolan idag.
Eftersom vi skulle vara ute och åka skridskor och shit hela dagen lär det bara bli värre om jag går dit ändå.
Så blir att vara hemma hela dagen, fatta skönt :,)

Men ja, bara för att jag blir sjuk kan jag inte ta ledigt från hästarna.
Och eftersom jag inte ska göra något vettigt idag så blir det att dra upp med Jane till ridhuset.
Ska troligen bara släppa henne lös så hon får springa av sig osv, tror jag ska vänta lite med att sätta mig på henne.
Men det är ju sånt som märks, är hon jättelugn kanske jag hoppar upp ock skrittar ett par varv :D
I hope it all goes fine..

Sen börjar ångesten över grönt kort komma också.
Av vad jag har förstått får du väl bara tävla på någon annans tills du är 13?
Är det så måste jag verkligen se till att ta ett nu, med tanka på att jag är 14, shiit :o
Ahja, får väl se till att dra med mig Ellinore så kan vi ta det tillsammans, tror inte hon heller har det? ;s

För er som inte vet vad grönt kort är.. så är det så man typ har tillstånd att tävla på regionala tävlingar och högre.
(Om jag inte finns fel)
Fram tills du har fyllt 13 (hela året ut) får du tävla på tex en förälders gröna kort, men sedan måste du skaffa eget.
Det görs genom att gå en kurs, där det slutligen är ett prov.
Klarar du provet får du ett grönt kort, typ, haha :P

Men uppdaterar mer när jag kommer hem från ridhuset! ;D
Har inte bilder hemma på datorn heller, haha fan så illa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0