Ridit Tamarillo! ;P

Kom precis hem efter att ha varit nere hos älskling, stackarn är sjuk och ligger och sover hela tiden :(
Men men, sov ett par timmar jag med, haha :D

Iaf, att rida Tamarillo gick jätte bra :D
Först tänkte jag dra upp till ridhuset, men sen tänkte jag att det är roligare om mamma följer med dit, haha.
Så blev att rida lite överallt idag, det kan han behöva, haha.
Så först red jag på ängarna, sen ner mot sjön, tillbaka till stallet, ner till sjön igen, ner till vägen, ut på ängarna, och sen tillbaka till tsllet där vi gjorde några fram och bakdelsvändningar innan jag tog in honom.
Tamarillo kan vara så att han inte vill gå "förbi" stallet och fortsätta rida när han redan varit ute.
Då stampar han, skriker som en kärring och lättar typ 10 cm, sen fortsätter han gå, haha.
Men det är säkert gammalt ridskolebeteende som sitter i, de hästarna rids ju i princip aldrig uts på själva.
Men men, bra gick det iaf, och han gick ju framåt iaf ;)

Imorgon ska jag, morsan och Janne dra upp med alla hästarna till ridhuset.
Ska låta Jane springa av sig, och sedan longera henne.
Tamarillo ska jag väl rida en stund, och Ladde ska bara få promenera upp för sällskapets skull ;)
Som tur är så är Janne här, så han kan ta vildningen Jane upp till ridhuset, finns inte en chans att jag kommer orka hålla henne, haha.
Så jag kommer han det värsta chill och rida upp, hihi (a)

Iaf, ska snart dra till ankarsrum och köpa godis, satan vad gott :D haha.
Blir mycket bilder på Jane här på bloggen känner jag, men hon är ju så satans fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0