Träningen för Marie igår blev.. sådär ;)

Hejhej, sorry för att jag inte uppdaterade något igår, men efter träningen för Marie ville jag bara ligga och kramas med älskling den tid vi hade kvar tillsammans, hihi.
Var hemma från stallet runt.. halv 8, och sen hade jag och älskling mys-time tills han gick hem, haha.

Men iaf, nu tänkte jag berätta lite om gårdagens träning för Marie!
Kan ju börja med o säga att det inte gick lika bra som förra gången iaf, haha.
Vi skulle träna på fram och bakdelsvändningar runt fyra korner.
Jag har aldrig varit bra på något av dom, och sen när man rider på en häst som Tamarillo som inte direkt är känslig för benen eller i munnen blev det lite svårt..
Men jag gjorde mitt bästa, och det gick inte få till en ändå.. haha, jävla skit.
Så då hoppade Marie upp på honom, vilket inte blev särskilt populärt från Tamarillos sida..
Blev en helvetes massa protester osv, han gjorde skutt rakt upp i luften och fick till och med lite uppåt tänk, haha.
Men efter mycket om och men lyckades Marie få till någon bakdelsvändning i varje varv iaf..
Sen när jag skulle hoppa upp på honom var han skitsur resten av ridpasset också, bushäst.
Men då skippade vi vändningarna och bara koncentrerade oss på att han skulle bli lite rund och låg innan vi avslutade.
Så, var inte direkt den bästa träningen vi haft han ooch jag, men men, man har inte alltid bra dagar!
Sen anser ju jag att han är så pass gammal att han kanske inte behöver göra alla krumelurer som Marie vill att han ska göra, haha ;)
För jag menar, den häster protesterar aldrig mot nånting i vanliga fall, så när han väl gör det är det något som är väldigt fel.
Men det är hur jag ser på saken, Marie är min tränare och hon är till för att hjälpa mig och min häst så mycket som möjligt, så jag förstår henne verkligen.
Men eftersom det inte gick så bra igår ska jag få testa att göra samma sakk på Ladde idag.
Hon är verkligen suuper känslig för allt du gör när du sitter på henne, och hon är expert på både fram och bakdelsvändningar.
Så det blir kul att få träna lite på henne, hihi! :D
Morsan ska kanske testa att göra några på Tamarillo också, då morsan är bra på det, haha.
Fan vad surt att hon är bättre än mig på vändningar :(
För igår när Tamarillo inte.. ville.. gick ju Marie på honom med ett spö, vilket också relaterade tills hans protester.
Så morsan ska försöka få till några utan att använda spö, och se hur det går :)
Men ja, nu blev det väldigt mycket häst här, haha, men dom är fiina! <3
Iaf, nu sitter jag i sängen i mitt rum och morgonbloggar för ovanlighetens skull.
Simon står och fixar håret vid min spegel, det stinker hårspray :(
Men men, nu ska jag snart se till att fixa fram lite kläder jag kan ha på mig idag, haha.
Blir nog älsklings mjukisbyxor idag, har ju haft jeans både måndag och tisdag ;)

Hörs efter skolan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0