Tränade för Otto igår!

Hejhej, ska snart ta o fixa min religions läxa, men tänkte bara berätta lite om hur det gick på Otto träningen igår!

Träningen gick verkligen grymt bra, hästen min vad kanoners.
Trots att han inte har världens bästa kondition så jobbade han på jättebra, och var verkligen as pigg, hehe.
Och inte det minsta lilla svettig blev han heller! :D

Iaf, vi gjorde typ lite "gymnastik hopp" och sen typ 2 kombination.
Hoppade runt en meter, och är jättenöjd med det.
Varken han eller jag har ju hoppat på 2 månader så :)

Men Otto var jätteduktig alltså, fick många bra tips om sittsen osv, så i slutet blev alt kanon.
Var bara ett avstånd på hela träningen som inte "fungerade"
Eller ja, om man bortser från hinder på typ 30 cm som vi "gymmade" med, dom bara galopperar han ju över..
Så dom var han i flera gånger, och snubblade och hade sig, haha.
Han har verkligen ingen respekt för små hinder..
Men ja, det viktiga är ju att han kommer rätt på dom större hindren, för då spelar ju avstånden större roll osv.

Men ja, jag är verkligen jättenöjd med gårdagen!
Blir att träna för honom varannan vecka nu i hoppningen, men ska fortsätta träna dressyren för Marie.

Sorry för typ 0 uppdate den senaste tiden, men hinner typ inte nu när det är skola och shit.

Men nu, åter till min underbart roliga religions läxa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0