Ridit Tamarillo i Ridhuset! :D

Missade skolbussen idag så blev att vara hemma.
Morsan va o jobbade så hade ingen skjuts heller..

Iaf, blev att dra upp till ridhuset med Tamarillo!

Gjorde lite "mjuka upp" grejer, och tränade lite på galoppombyten.
Han gör ju så satans stora galoppombyten den där hästen, han typ drar mig ur sadeln.
Så försökte korta upp honom när jag gjorde galopp ombyten, men det gick ju självklart inte..
När han gick på kortare tygel och jag vägrade följa med honom fram bröt han bara av till trav, eller sket i att byta galopp.
Hah, gammel gubben.
Försökte ett par gånger men det blev bara samma resultat.
Men sen tänkte jag att vad fan, han är snart 20 år den där hästen, vill han göra extremt stora galopp byten så får han väl göra det då.
Mig gör det inget, fast det kanske inte ser så trevligt ut! hah.

Som avslutning lät jag honom bara busa runt lite i ridhuset.
Längde som satan på långsidorna, och kortade upp honom på kortsidorna.
Kul tyckte han att det var iaf!

Älskligt missade bussen idag också, vilket han typ alltid gör om jag inte kommer ner o väcker honom.
Han är så satans morgontrött den där ungen..

Iaf, när jag hade ridit så badade vi i badkaret hemma hos mig.
Så otroligt mysigt, hade nästan glömt bort hur skönt det var ;)
Har inte badat i badkar sen jag var typ.. 8 år eller något, haha.

Fast om några veckor försvinner badkaret, och en dusch kabin sätts in istället.
Hela badrummet ska renoveras, vilket är behövligt..

Nu gör jag inte mycket, sitter o väntar på att Becka ska komma hem från skolan.
Vi ska hem till mig o typ färga håret o så.
Lite girltime sitter aldrig fel!

Blir en bild på Tamarillo sen klubbmästerskapet i frösvi i Oktober.

Senare den dagen flög jag av och åkte ambulans till sjukhuset.. haha.
precis allt jag har på mig klippte de sönder, förutom skorna, chappsen och västen..
Älsklings tröja för 4 hundra som jag hade på mig åkte den också minsann..

Helt sjukt vad hindren ser ut att vara låga, men det är ändå 90 cm ;o
är väl för att hästen är så stor, haha ( a )





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0