Hästarna jag haft genom åren!

Tänkte bara lägga upp bilder på hästarna jag har haft genom åren.
Är inte många, och det är jag väldigt stolt över faktiskt.
Jag är en sån person som alltid försöker ha kvar mina hästar så länge som möjligt, och vill inte att de ska säljas runt osv.

Men iaf, här kommer dom ;)

SILLE





Köpte denna underbara häst när jag var typ.. 7 år tror jag?
Hade haft henne på foder i 3 månader först.
Hon var 50 % Islandshäst och 50 % Gotlandsruss.
Världens gulligaste häst någonsin, dock väldigt busig med en rutinerad ryttare på ryggen..
Var det små barn som inte kunde rida var hon hur snäll som helst, haha.
Men iaf, hade kvar henne ända tills hon dog i Oktober 2008, 20 år gammal.
Hon dog av fång.. en vanlig sjukdom bland små ponnier.. :(


YOU NAMED IT




"Mimmi" ett travsto vi köpte när jag var.. 9 eller 10 tror jag.
Hon var bara 3 när vi köpte henne, och rätt liten, skulle alltså haft henne som d-ponny när jag vuxit ur Sille.
Sen blev jag mer och mer intresserad av hoppning, och Mimmi tyckte inte det var nå kul.
Dessutom var jag alldeles för liten för att klara av den hästen då, men hon var väldigt snäll.
Hade henne bara några månader innan hon lämnades ut på foder.
Idag bor hon i Norrköping och har det jättebra!

BELLINDA




En underbar häst som vi köpte i Maj 2007.
Var imp från Irland, och hade haft det väldigt dåligt där.
Var väldigt skygg och aggressiv mot människor, men efter ca ett halvår var vi bästa vänner.

Detta var hästen som tog mig dit jag är idag rid mässigt.
Har aldrig ridit en svårare häst än henne, men gud vad jag älskade henne.
Hon ja, lärde mig i princip allt jag kan idag.
Tävlade henne upp till LA, skulle starta MSV.

Tyvärr dog hon av förgiftning i November 2009, tragiskt.. saknar henne enormt.


VIAKNA VAN DEN RHAMDIA HOEVE





"Wiiwi" en storhäst jag fick när jag fyllde 12, i början av 2008.
Skulle haft henne när jag vuxit ur Bellinda osv.
Jättefint Belgiskt Halvblod med riktigt fin stam, 163 var hon.

Funkade dock inte ihop med mig/mamma, allt slutade i en väldigt tragisk olycka.

Hade henne bara ett par månader, sen sålde vi henne som problem häst.
Men idag har han det rätt bra tror jag, ett tag efter att vi skickat iväg henne var hon till salu, alltså hade någon lyckats lösa "problemet"
Men det var en fin häst var hon, tills hon blev som hon blev


WORTHY LADY





"Ladde"
Mammas fina underbara gamla varmblod.
Vi har kvar henne fortfarande idag, och hon fyller 18 i år.
Riktigt snäll och fin häst, var väldigt snäll med pallade inte pressen från traven.
Detta är hästen jag i princip har levt upp med, en som vi alltid har haft lixom.
Har band med denna hästen som jag inte har med någon annan.



CALAMITY JANE





"Jane"
En underbar häst som vi har på foder just nu.
Hon är 75 % Quarter och 25 % New forest.
Är inte slutmätt än, men slutar troligen på ca 150, tråkigt nog.

En riktig hopp kanon som vinner det mesta hon är med i, trots att hon bara är hoppad i ca ett år.
En jätte trevlig häst när man väl känner henne, men dock väldigt speciell.
Vet precis vad hon vill och är satans envis, men hon har ett hjärta av guld innerst inne.

TAMARILLO





Det gamla halvblodet vi köpte i somras, som familjehäst.
Fyller 20 i år, gammelmannen!
Men är fortfarande riktigt fin o pigg, älskar fortfarande att hoppa o tävla.
Jag har tävlat honom upp till 1 meter, men han gick svår klasser när han var yngre.

Världens snällaste häst är det alltså.
Skulle aldrig någonsin göra något elekt, kan vara lite busig ibland bara.
Men som sagt, det här är hästen du aldrig känner dig osäker på.
Han har ett gott hjärta till 1000 %.

Ja, det var dom, blev en del trots allt, hehe :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0