BAMSE ÄR HEMMA!

I morse åkte jag, Janne och älskling till Linköping för att hämta Bamse! Att lasta gick bra, resan gick bra, ihopsläppet gick bra. Var bara lite tjurande och skrikande från våra gamlingar, men det tar sig nog :) Bamse brydde sig inte så mycket om dem, lät dom gå där och tjura typ, haha :) Och han är verkligen en jättesocial häst, kommer fram i hagen och gosar, håller på och ska pussas i boxen osv, gullehäst!

Där dom hämtade honom sa dom att vi inte ens skulle vänta tills imorgon med att rida, utan att vi skulle göra det idag, haha. Så ja, det blev så. Janne red Tamarillo, mamma Ladde och jag Bamse, och så skrittade vi ner till sjön. Tror aldrig att han badat förut, haha stackars häst. Han blev verkligen jättenervös och visste inte vad han skulle ta till sig, gullehästen. Hade jag pressat honom hade han gått i, det är jag helt övertygad om, men efterssom vi inte känner varandra osv lät jag honom stå där o titta på när dom andra badade bara. Men ja, det gick jättebra att rida faktiskt, känns himla bra det här! och han är supergo i hanteringen också, Bamse :,)

Imorgon ska dom släppas ihop med dom andra hästarna i stallet.. får väl se hur det går. Tycker inte om att ha alla hästarna tillsammans.. men men. Tycker det är kanon att våra går i en hage och resten i en annan, men ja, får hoppas att det går bra. Bara Bamse visar att han inte låter någon sätta sig på honom går det nog bra. Är ju en frieservalack som kan vara lite knepig bara, men det löser sig säkert :)

Imorgon ska jag och älskling rida upp till banan också, så jag får känna på honom lite mera :) Om allt känns bra osv ska jag troligtvis testa att hoppa honom lite mer också, om han är lugn där uppe osv. Men vi har ju med oss Tamarillo, han är ju lugnet sig själv, hah. Ska rida Tamarillo lite också där uppe imorgon, har ju lovat älskling att han ska få preva Bamse lite om han är lugn osv. Men ja, vi får se hur det blir helt enkelt. Lovar att fixa lite kort på nykomlingen också, så ni får se hur sjuuukt vacker han är, hihi.

Men ja, här vart de mycket hästsnack.. Har inget annat att skriva om dock, blir lätt så.

Hur som helst, jag är jätteglad att Bamse äntligen är hemme här! Har velat att han ska komma hem varenda dag sen vi var och provred. Tror på det här, tror han är en bra häst för mig. Det har jag sagt förut, men men, vi får väl se ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0