haha, är ju som jag är.

Sitter och väntar på att älskling ska komma upp till mig, han skulle egentligen åkt till stan men det vart in av, så han kommer nog snart. han skulle ta med sig cheesecake eller vad det heter till mig, har aldrig ätit det, haha. Iaf.. känner att jag är världens bästa barnvakt idag. Ligger inne i rummet och slöar medans Rickard kollar på tv, haha.

Idag ska jag iaf träna för louise med bamse. Efterssom det börjar närma sig för semestercup är det bäst att vi tränar. Känns faktiskt ganska coolt att ha en häst med vinster upp till 130.. Snacka om att det är häftigt? Har liksom två hästar, den ena har vinster upp till 130, den andra har startat 135.. haha ;)
Lite tuffare än att ha någon fjantig jävla dressyrhäst om du frågar mig! Skulle aldrig i hela mitt liv vilja vara känd dressyrryttare, det är mycket coolare med hoppning, haha ;) hur som helst.. vad fan babblar jag om? fast iof, Bamse är också skapligt duktig i dressyren.. hihi.. (a)

åH, HAR SÅ SJUKT JÄVLA TRÅKIGT .( Känner att allt jag babblar om i bloggen är om hur det går med hästarna osv.. men vad ska jag annars skriva om liksom? "Jaaa hej idag var jag på fest och jag blev sjuuuuuukt full" Eller "Idag har jag och älskling kollat på film hela dagen och inte gjort något annat" Eller "Idag har jag och becka lekt fjooooortiiiiissssaaaarrr vi hade jättekul"

Nja.. föredrar faktiskt om aatt bara skriva om hästarna, ahha. Känner att det blir med och mer en hästblogg det här, aja. Är för övrigt depprimerad, har snart gått en månad på sommarlovet! Alltså.. hälften? SUCK!

Känns som att jag inte hunnit med något typ. Men det blir iaf att åka upp till Sundsvall en vecka i sommar, någon
gång efter semestercupen tror jag. Trevligt att hälsa på älsklings bror och hans familj :) Sen ska vi troligen till Norrköping hörde jag något om.. min moster bor ju där så det är väl hälsa på henne vi ska göra tror jag. Ahja, det är ju sånt som märks.

Känner att jag skrivit i typ 100 år utan att ha fått någon mening i texten.. Jag fördriver tiden.. Och juste, måste bara säga att min bror är världens.. smartaste. När någon frågar vad han jobbar med säger han att han är "fritidsforskare"... arbetslös med andra ord, HAHA. Vi hörs.
Janie pluttan!
<3

Kommentarer
Postat av: EllinoreNyberg

Då får du se till att du tävlar där uppe på 130 nu då med bamse, så det inte blir som tamarillo att du håller dig på en meters höjd ;) Nu har du ju lixom två topphästar som kan! Du ser ju på Maya, hon är typ lika gammal som tamarillo o hon tävlar runt 130 fortfarande :)



Hur gammal är bamse förresten? <3

2011-07-16 @ 22:45:40
Postat av: helena

tamarillo är våran pensionär och enda anledningen att Emma fortfarande tävlar honom upp till metern är att han tycker det är så kul att hoppa och tävla. Emma får inte hoppa honom högre än metern för mej [ emmas mamma]. jag är rädd om våran goa gubbe och vill han ska hålla många år till. tamarillo är 20 och maya är 17 det är ganska stor skillnad när dom börjar bli lite äldre. Ja, vi har två topphästar men med det menas inte tävlingsresultat utan det är två bästa kompisar man kan lita på och som ställer upp på det mesta man vill. Så för oss är det topphästar.

Bammse är född 2001.

2011-07-17 @ 01:05:47
Postat av: helena

Glömde ju bort våran andra pensionär. Mitt gamla travsto, har aldrig satt en hov på en hopptävling men är en alldeles underbar häst ändå. Alltså en topphäst, i alla fall för oss. Helena

2011-07-17 @ 01:19:14
Postat av: Helena

Glömde ju bort vår tredje häst, mitt travsto som aldrig satt en hov på en hopptävling men är alldeles underbar ändå. Alltså en topphäst för oss.

Helena

2011-07-17 @ 01:27:55
Postat av: helena

Emmas mamma här igen. Är inte så bra på det här med dator , lyckades därför få dit samma kommentar två gånger. Funderade på en sak, varför skriver man inte sitt namn när man kommenterar en blogg, ganska ointressant att läsa kommentarer när man inte vet vem som skrivit dom.

Helena Sandström

2011-07-17 @ 09:59:55
Postat av: EllinoreNyberg

Skrev mitt namn, men verkar som om dom inte syns?

Det syns iaf när bloggare kollar på komentarerna.

Trodde tamarillo va 19 iår faktiskt så jag tänkte att två år va ju inte så mkt, men då fattar jag ;)



/EllinoreNyberg

2011-07-17 @ 19:04:52
Postat av: Christian Skagvard

Vad är det för skillnad mellan 19 o 20 år?

2011-07-18 @ 20:26:16
Postat av: Anonym

Förstår inte vad Ellinore menar med sin första kommentar. Hästar precis som människor åldras olika fort, det vet väl alla. Det finns hästar över 20 som går svårklasshopning, en del har tävlat färdigt långt innan dess, och det finns dom som fortfarande tycker det är kul att tävla men nöjer sig med småtävlingar när dom blivit lite äldre. Så att den andra hästen, Maya, och Tamarillo är typ lika gamla och Maya tävlar fortfarande runt 130, en sån jämförelse kan man inte göra.

2011-07-18 @ 22:56:18
Postat av: EllinoreNyberg

Säger som helena, ganska ointressant att läsa kommentarer när man inte vet vem som skrivit dom? Stå för va du säger ist! Hur stor är chansen att du o jag träffas när du bor/har din data i mullsjö? ja, inte stor iaf..

Och om emma hade blivit "upprörd" över min kommentar hade hon nog vid där här laget sagt de till mig ;) Pratade me henne förut o hon verkade inte arg över nåt? Jag bara undrade lite, o visst de är stor skillnad på Maya o rillo :)

Sen kan de ju bero på att Kling har haft den hästen längre (mkt längre) än va Emma har haft Tamarillo.



Skriv ditt namn förresten nästa gång, mkt trevligare TYCKER JAG :))



/EllinoreNyberg



2011-07-21 @ 14:20:28
Postat av: EllinoreNyberg

va bara tvungen Emma:*

/Elli



thahah ;)

2011-07-21 @ 14:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0