Inte bloggat på 1000 år typ..

Men det har hänt rätt mycket kan jag lova, både bra och dåliga saker. Kan ju börja med att berätta det bra? ;)

Allting med Bamse fungerar kanon! Han är en ängel att rida och hantera i alla lägen, gör precis vad man ber honom om och är bara allmänt supergosig! har varit ute på honom en kortis i skogen själv också, han skötte sig exemplariskt, så himla underbart! Han är typ.. som en go liten busig ponny. ärligt talat, känns faktiskt som att jag är tillbaka i ponnytiden, haha! har bokat in en hoppträning tills imorgon också, behöver lite hjälp med det då jag inte riktigt... känner honom i hoppningen osv :)

Tamarillo är en fucking ängel! Ursäkta ordvalet men han är hur jävla mysig och bäst som helst! har inte blivit så mycket tid över till honom, men både mamma och älskling har ridit honom lite så han klarar sig ;) var uppe och hoppade både han och Bamse häromdagen och han är ju så förbannat fin! Alla avstånden stämmer och han bara flyger över.. känns typ magiskt.. :,) Åh!

Och sen.. till det dåliga då.

Att hästarna ska komma överens i hagen fungerar inte överhuvudtaget. Skrev ju i förra inlägget att alla hästarna skulle släppas ihop och att jag var lite orolig över frieservalacken i hagen.. Men det är verkligen inte han som är problemet. är en annan häst som ska springa runt och skydda ardennerna (?) Och så fort Tamarillo kommer i närheten ger han sig på honom.. Tamarillo har massa fula äckliga bitmärken efter den där jävla hästen alltså.. SUCK! han ger sig på bamse också men han är ju så pass snabb att han hinner undan, vilket Tamarillo inte gör. men det verkar som att Bamse har tagit på sig rollen som Tamarillos beskyddare, han springer jämte tamarillo hela hela tiden och låter inte den hästen komma nära, så jävla söt.

Sen.. har tamarillo tappat en halv tand också.. Eller alltså, den är typ kluven på mitten eller vad man säger. Han har inte det minsta lilla ont verkar det som, han äter precis som vanligt, han är inte konstig i munnen när jag har bett eller nånting.. Men iaf, mamma ska boka en tid hos tandläkaren åt honom, kan ju vara så att man behöver ta bort hela tanden eller något.. Stackars Tamarillo.. :( Men han klarar sig nog utan problem, han är en tapper häst.

DDeeeeet var nog allt som hade hänt på "hästfronten" HAHa. Men annars har jag inte mycket att skriva faktiskt. Livet rullar på, jag är sjukt jävla lycklig just nu. Trots att vädret verkligen totalsuger har jag det bra ändå. Älskling och jag har det sjukt bra.. :)

Det enda som verkligen suger, är att ens fucking vänner verkar glömma bort att man faktiskt existerar. Sånt som händer..

Bitches.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0