Inte bloggat på 3 dagar..

Blir lätt så när man har fullt upp med att leva livet, haha ;) Nej men faktiskt, har fullt upp, har knappt suttit vid datan. Har ju massa hästar att ta hand om + en älskling, det tar aaaallll tid kan jag lova! ;)

Men kan ju ta och berätta att allt fortfarande går superbra med bamse. Går som tåget, höhö. Trooor jag skrev om att vi hade haft våran första hopplektion? Aja, tror det iaf, orkar inte kolla ;).
Har varit ute på långrunda i skogen med honom själv, och det gick hur bra som helst. Han är verkligen orädd av sig, bara trampar på överallt, haha sötan.
Sen igår hade vi våran första dressyrlektion för Marie också, kul! Märktes att han blev vääldigt trött i slutet, men han gjorde verkligen så gott han kunde hela tiden. Höll på i 1,5 timma (!!!) och mer än halva passet gick han klockrent, sen blev han lite trött, stackarn! :( Men har var superduktig, plutten!!
Bamse har badat också, hihi! Gick i typ till magen och verkligen bara stod där och njöt, tror inte han badat förut för det verkade inte så, men när han väl tog sig mod och gick i tyckte han att det var superskönt. Ska ner med honom senare till sjön igen! :)

Och med Tamarillo tuffar allt på som vanligt, hihi! idag tog jag upp honom till banan och red lite.. dressyr? Vet inte om man kan kalla det för dressyr, men ja, vi skuttade runt lite, haha. Men red igenom programmet ett par gånger osv, så nu kan jag det ;) Tävlingen är ju på lördag så vore ju rätt bra om man kunde det, haha ;)
Annars är han världens absolut bästa häst någonsin fortfarande, MIN BEEEEBIIIIS <3
Och justeja, han har varit hos tandläkaren också, tagit ut den bit av tanden som fanns kvar, stackarn :( men nu mår han bra igen iaf.
Och att han har en tand mindre kommer inte påverka honom på något vis varken när det gäller ridning eller mat då det är en "framtand". Bettet ligger ju längre bak i munnen, och med framtänderna bara betar han äv gräset osv, han maler ju med dom där bak :)

Annars rullar livet på som vanligt, fiiiina grejer. Ahja, nu ska jag tjata på mamma om att hon ska laga mat, tacos in my <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0