Svar på tal..


"Då får du se till att du tävlar där uppe på 130 nu då med bamse, så det inte blir som tamarillo att du håller dig på en meters höjd ;) Nu har du ju lixom två topphästar som kan! Du ser ju på Maya, hon är typ lika gammal som tamarillo o hon tävlar runt 130 fortfarande :)"

Hur gammal är bamse förresten? <3

För det första, anledningen till att jag inte tävlar högre än 1 meter med Tamarillo är för att jag inte får, för min mamma som bryr sig väääldigt mycket om den hästen. Hade jag pressat honom för att gå så högt som möjligt hade han säkert kunnat gå upp till 120 förra året och nu, MEN jag vill att mina hästar ska hålla. Jag vill att dom skaa leva så länge som möjligt, och inte bli förstörda. När Tamarillo var 19 hoppade han banor på 140, men det slutade vi med när vi köpte honom för att vi inte anser att det är bra för honom. Jag vill ha en häst som jag kan ha kul med, inte en tävlingsmaskin.

Bamse, han tävlade 130 för 2 ÅR SEN, det finna inget som säger att han inte kommer upp dit igen, men det återstår att se. Jag tänker inte ha brottom på något vis, vi tar det som det kommer.

TACK O HEJ LEVERPASTEJ :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0