Tamarillo och jag vann hoppningen i semestercupen!!

Red in på banan och gjorde en av mina bästa banor hittills i mitt liv alltså. Red som satan för att vinna, och det gav ju resultat. Förra året red jag på 1 minut och 28 sekunder, idag red jag på en minut och 17 sekunder! helt obeskrivligt hur bra och underbart det kändes, trots att jag fick dela min förstaplats med Louise, som red på samma tid som mig, haha. Men är så sjukt jäkla stolt över Tamarillos prestation idag, det kunde verkligen inte gått bättre! VÄRLDENS BÄSTA HÄST EVER, INGET SNACK OM SAKEN! <333333333333

Och då kommer vi till Bamse då, haha.. Dressyren var ju först, och hann knappt in på banan innan han bestämde sig för att han bara skulle ut.. Så var inte så mycket att göra åt saken, kunde inte ta en fight med honom utan spö för då vet jag ju att han vinner, så utgick därifrån. Strök honom från hoppningen också för jag var så jävla arg och ville enbart koncentrera mig på Tamarillo, så janne gick hem med Bamse.
Vet inte vad anledningen till detta var, men det ska jag ta reda på när jag kommer hem nästa vecka, han har aldrig uppfört sig så förut.. han är inte en sån häst. Hade det vart typ Bea hade jag inte blivit så förvånad för hon var så ung och orutinerad liksom.. men Bamse.. han är liksom en erfaren tävlingshäst.. suck. Men det löser sig :)

Imorgon åker vi iaf till Sundsvall och är borta en vecka! Jag, älskling och Elisabeth ska ju somsagt upp dit och hälsa på lite släkt till dom osv, ska bli kul! Kommer sakna hästarna och allt bara :( Haha.

Ska se om jag kan lägga upp lite bilder från tävlingen också, tror att älskling tog några på mig och Tamarillo. Han filmade när jag red, så det kommer väl upp efter sundsvall tror jag :)

Kommentarer
Postat av: Ellinoore

GRATTIS TILL FÖRSTA-PLATSEN JU! :D <3

2011-07-24 @ 11:10:21
URL: http://eellinorenyberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-07-24 @ 19:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0