Bad luck.

Blir så förbannat trött på att mina hästar alltid ska skada sig.. känner att jag verkligen börjat få sån extrem otur..

Idag släppte vi ihop våra hästar tillsammans med dom andra som står i samma stall. En valack i hagen var väldigt intresserad av Bea, men hon blev typ rädd för honom, och Tamarillo försöker självklart försvara henne osv.. När vi kom ner på kvällen hade Bea ett par rejäla bitsår över hela kroppen, samt en spark på vänster bakben.. Tamarillo hade bara ett par småsår, men ändå! Tycker det är väldigt konstigt att han visar aggressivitet mot ett sto.. det ska dom inte göra.. Och Tamarillo min tappra häst gör allt han kan för att försvara henne..

Vet inte riktigt hur vi ska lösa vårat "hag problem". Ladde (mammas gamla travsto) går hur bra som helst ihop med dom andra hästarna, men vill varken att Tamarillo eller Bea ska gå tillsammans med dem. Tycker så synd om dom att de ska bli bitna och sparkade helt jävla tiden så fort man lämnar dem i hagen.. suck.

Ahja, Bea och Tamarillo fick stå inne i natt, total vägrar att släppa ut dem i hagen. + att Bea hade massa sår osv.. Så förbannat tråkigt! Man ska kunna ha sin häst i hagen utan att vara livrädd varje sekund för att den ska vara typ död när man kommer till stallet nästa gång..

Annars har jag gjort vääldigt mycket idag må jag säga! Först ner till stallet på morgonen och ge Tamarillo hans medecin osv. Sen direkt in till stan och dra runt där ett par timmar, träffade även saknade Lisa Halling som har inte sett på typ 2 år, kul!! Men kom hem från stan vid typ 3, halv 4, sen blev det att dra till poolen i Blackstad. Skapligt skönt, hade ju svettats som en gris hela dagen.. typ 500 grader varmt ute.. När vi badat klart i poolen drog vi hem till Tonek ett tag.. sen hem vid typ 9 tror jag. Då åkte vi ner till stallet och upptäckte Beas sår osv.. SUCK!

Ahja, nu sitter jag nere hos älskling, vi ska snart lägga oss och kramas och mysa! Får se vad dagen bjuder på imorgon, antingen blir det att skritta Bea en sväng om benen är okej osv, annars ska jag och älskling ta henne och Tamarillo och gå ner till sjön och bada :)

Men ja, sånt som märks. Hörs imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0