Tamarillo stackarn :,(

Ja.. vet inte riktigt vad jag ska säga..

I måndags när jag kom till stallet för att rida Tamarillo hade han blivit sparkad.. i ögat. Hela ögat var svullet på honom och det bara rann näsblod.. var bara att ringa veterinären såklart. Nu går han på smärtstillande och vi hoppas på det bästa. Svullnaden har gått ner vääldigt mycket nu men det är fortfarande inte okej.. Jag blev så jävla ledsen alltså.. min första tanke var att han skulle behöva avlivas såklart.. så illa var det självklart inte men är fortgarande orolig för att något ska ha förstärts uppe i huvudet på honom, att han kommer förlora synen eller vad som helst.. Usch, min fina fina älsklingshäst :( Ber till gud att han klarar sig och blir helt återställd. Fyfan.. :(

Imorgon kommer Bea flytta hem till vårat stall också! Marie ska rida med mig och lämna av oss, haha. Ska bli roligt att få hem henne nu, är ganska körigt att ha häst på 2 ställen.. Nu när hon släpps på bete med mycket gräs hoppas vi att vikten kommer öka ännu mer, vilket den troligtvis kommer göra också :) Lite tråkigt att inte kunna rida med Marie osv, men men! Nu i helgen kommer vi också ha våran första träning för Marie! Självklart ska vi ta det vääldigt lugnt med bara skritt och kanske lite trav, har ju inte ens galopperat henne sen jag började rida igen, haha. Men det är skönt att hon är bra nu, så tråkigt att den andra går och skadar sig bara..

Men kan ju berätta att Bea var ganska rejält jobbig idag. Hon vill ju inte riktigt stå still när man ska upp.. Vissa dagar går det hur bra som helst och andra  går det mindre bra.. men så som hon var idag har hon nog aldrig varit. Men ja, det fick ta den tid det tog, upp kom jag och vi hade det jättemysigt ute i skogen, hihi <3

Ahja, vi hörs imorgon. Skulle bara informera er om att jag fortfarande är i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0