Jag har en rodoehäst, och en som är.. helt underbar, för tillfället! ;)

Idag var vi och kollade på 4a åringen igen, idag provred vi också.
Hästen skötte sig jättebra för att inte ha blivit riden på att par månader.
Men iaf, det blev inget köp, varför talar jag dock inte om i bloggen, hihi.
Var en jättefin och trevlig häst dock..

Men iaf, kan ju berätta att Jane har varit helt underbar de senaste dagarna!

Både igår och idag har jag varit ute och skrittat på henne barbacka och hon har skött sig exemplariskt.
Hon bara går där som ett snällt litet lamm, tittar på saker, vill stalla o nosa, försöker kolla om hon får gå hem någon enstaka gång, men sen bara fortsätter hon gå, underbara ponni!
Ja alltså, ni anar inte hur förbaskat stolt jag är över henne just nu, det är helt.. otroligt!

Kan ju dock tala om att Tamarillo inte alls skötte sig lika bra igår, haha.

Det stoora, genomsnälla halvblodet på snart 20 år fick för sig att det är helt ok att bocka av folk, hm?
Så ja, kan ju säga att jag inte kom spec långt, han stannar och vägrar gå, sen vänder han sig och och skenar mot stallet, samtidigt som han bockar, haha.
Och ja, kan ju tala om att jag flög som en vante, landade mitt i en hög med hästskit, jättemysigt, verkligen.
Jag lovar alltså, hela jag var täckt med hästskit, lyckades till o med få det i håret? Illa.
Plus att det gjorde redigt ont också, älskling fick komma och hjälpa mig, kunde seriöst inte gå, haha.

Men ja, idag drog jag upp med honom till ridhuset och han var jätteduktig.
Inte ett spår syntes av Tamarillos tillfälliga rodeokarriär.

Imorgon är det måndag också, satan :(
Men är iaf ledig på onsdag, sen på fredag firar jag och älskling 10 månader också, niice!

Men ahja vi hörs senare, sorry för 0 uppdate, märker att jag faktiskt suger på det sometimes, haha.

Tamarillo igår, HAHA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0