C a l a m i t y J a n e, i miss you..

Har börjat rida Bea varje dag nu, och det är sååå kul! Hon är så jäkla go och glad, positiv till allting och bara allmänt söt!

Igår var jag ute och skrittade en snabbis (skrittar bara fortfarande, och korta stunder osv) men iaf, igår tog älskling med Sabina upp till stallet och så gick han med när jag red :,) Eller ja, dom hamnade typ 40 år efter, HAHA, såg dom inte så ofta.. söliga? Yes!

Idag körde mamma upp mig till stallet och så red jag på ridbanan. Bara skritt, men jobbade henne ganska mycket i form osv. Alla muskler hon har i kroppen behöver starkas så det är jättenyttigt för henne att jobba i form. Hon går inte i form särskilt länge, men när hon gör det, satan vad fin hon är då!

Att ta bakhovarna var inte särskilt populärt i början heller, men nu går det jättebra! Och idag tog jag mig upp själv för första gången. Efterssom hon har väldigt svårt att stå still brukar alltid mamma eller någon annan hålla i tygeln, men idag höll hon bara i stigbygeln, vilket betyder att jag kom upp själv, nice!

Men ja, hon är verkligen skitgo den där hästen alltså.. Bea! <3

I tisdags hade jag en awesome hoppträning med Tamarillo också! Han var skitgo och jättefin, fick massa berömm av Otto också, är så glad att träningarna bara blir bättre och bättre! Han är verkligen otrolig min häst, och det är sjukt vad mycket han lär mig! Gullehäst.

idag när jag kom hem från skolan drog jag direkt ner till stallet för att ta en sväng med honom också, blev inte så långt med hade ju brottom till Bea, haha. Imorgon har jag tänkt dra upp med honom till terrängbanan, vi älskar den nog lika mycket båda två! Så kul :,) Sen om jag fixar skjuts ska jag ta mig en sväng med Ba också, annars får hon vila imorgon :)

Snart är det sommarlov också, så sjukt niiice! Det är seriöst typ bara 10 skoldagar kvar eller nåt? Skapligt skönt. fatta vad jag ska steka gärnet alltså.. muuums.

Ahja, uppdaterar mer imorgon, vi höres ;)



Bild på en otroligt saknad häst.. det är sjukt vad tomt det är utan dig.. saknar dig varje dag, varje timma.. Det går aldrig en dag utan att jag tänker på dig, pratar om dig eller sitter och kollar på gamla bilder på våran tid tillsammans. Jag har fortfarande inte förlåtit mig själv för att jag släppte taget om dig, tillsammans hade vi kunnat komma hur långt som helst.. men jag vet att du har det bra, och det är allt jag kan bry mig om för tillfället. Du har en plats i mitt hjärta, men all säkerhet. Älskade, underbara häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0