Ska börja sätta igång Bea igen!!

Ber om ursäkt för att jag inte bloggat på typ.. en vecka typ? HAHA. Men ja, kan ju tala om att det är rätt mycket som hänt!

Jag och världens underbaraste älskling har firat ett år tillsammans! I onsdags var vi inne i stan och kollade på bio, den nya pirates of the caribean, eller hur det nu stavas.. Sen efter det åkte vi hem och jag sov hos min fina pojke. Underbart helt enkelt.
Det är ganska svårt att ta in att vi nu har varit tillsammans i över ett år, det är helt sjukt! Finns ingen som gör mig lika lycklig som du, Christian Jonathan Skagvard. You rock my world! <3

Igår red jag Bea för första gången på väääldigt lääänge! Efterssom ingen av oss har kunnat se någon hälta på flera dagar bestämde vi oss för att rida henne lite försiktigt igår!
Trodde att det skulle vara ett rent helvete att ta sig upp, men faktiskt inte, lite knepigt var det dock, efterssom jag alltid väntar tills hon står helt stilla innan jag ska upp då jag inte tillåter att hon springer runt mig osv.. haha.
Men väl uppe fick jag mig allt ett par.. bocksprång? Haha ja, helt sjukt. Men det var liksom de första stegen som hon började bocka osv, men efter att jag dragit upp huvudet på henne lade hon av snabbt och blev helt underbar! Fast trodde faktiskt att jag skulle åka av, har aldrig suttit på en sån stor häst som gjort.. så.
Men ja, när jag red kunde Marie inte se någon hälta iaf, tom travade en liten bit men inget syntes då heller, perfekt!! Så nu blir det att sätta igång henne väääldigt försiktigt då hon absolut inte får bli halt igen.
Sen, då satsar vi på att bli semestercups vinnare 2011! Iaf i hoppningen..
Btw slog hon inte med huvudet en enda gång igår!! Kanske var maskarna som ställde tilll det för henne? ;)

Igår hade jag och Tamarillo dressyrträning för Marie också!! Och kan ju säga att det verkligen kändes underbart stundtals. Vi började med att tömköra honom ett tag så han skulle bli lite lösgjord osv.
Sen började jag rida och de gick väl inge vidare, så vi satte på honom en graman. Och då, då jävlar jobbade han fint stundtals kan jag ju tala om! Han är ju så sjukt stor och stark, och då orkar jag verkligen inte rida ihop honom, det är verkligen helt omöjligt. Då går han liksom bara och böjer lite på nacken, men jobbar inte som han ska. Men när man sätter på gramanen, då går han verkligen i form och får med sig både rygg och bakben osv, niice!
Har aldrig sett Tamarillo så trött som har var igår när vi var klara, det verkligen droppade svett! Haha det är nyttigt för honom.. han som gått och blivit så lat!

Sen har älskling och dom gått och skaffat hund! Eller ja, möjligtvis är det bara tillfälligt då de har henne tills någon annan kan ta hand om henne, men jag tror nog allt att hon får stanna ;) Hur söt som helst är hon! Synd om hon ska flytta sen.. :(

Har inte så mycket mer att berätta, orkar verkligen inte sitta och skriva mer nu. Vi får väl se sen om jag bloggar mer idag, men lovar att jag ska bättra mig iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0