23. Hoppning/Dressyr.

Antar att de flesta av er som läser min blogg vet svaret på den frågan.
Ända sedan jag var liten, red runt på små b-ponnysar, gick på ridskola osv, har jag hatat allt som har med dressyr att göra! När man var liten förstod man inte att dressyr var något alla hästar behövde, utan man tyckte bara att det var tråkigt. Hatade när mamma, eller någon annan ville att jag skulle rida mina hästar i form, eller åtminstone försöka. Jag blev skitsur och bad dem plocka fram lite hinder istället.. haha.
Det tog ett bra tag för mig att inse att man behövde dressyren. Det hände när jag var 12 år tror jag, och började träna för Marie. Hon förklarade för mig att  om jag aldrig rider mina hästar i form kommer de inte hålla för att hoppa.
Då, började även jag rida lite dressyr! ;)
Men, fortfarande idag verkligen hatar jag dressyr. Försöker dock att rida det någon gång i veckan, speciellt med Tamarillo. För att han ska orka dra runt på som stora kropp behöver han verkligen dressyr!
Hoppningen har alltid varit "min grej".  Ända sen jag fick min första bponny har jag vetat att det är hoppningen jag vill satsa på. Har alltid älskat att hoppa, och kommer nog alltid att göra det också! Känslan när du får ett djur på ca 500 kilo att hoppa en bana med dig, är helt otrolig. När du känner att de tar i och verkligen  kämpar in i det sista för att klara hindret.. that´s what I love.
Fina Tamarillo. Tävling på lördag, tagga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0