Du får min värld att snurra

Idag red jag Bamse för första gången på.. 1 vecka och 2 dagar, haha. Trodde han skulle vara jobbig som fan, men har var superduktig :) Vi hann tyvärr bara med en kortis efterssom det blir mörkt alldeles för tidigt, men men! Han var glad och positivt inställd, lullade på superfint. Dock fick han syn på en grön äng i början av ridpasset och bestämde sig för att testa mina skillz, haha. Han drog väg i ett par sjukt stora bocksprång, men lyckades sitta kvar haha. Men de där bockarna han drog på idag var inte menade som "nu jävlar ska du av" de var liksom.. gulligt ponnybus, hah.. :)

Men om han funkar nu när han har stått en vecka så ska vi fortsätta ge honom kortare viloperioder ibland, det verkar som att han behöver det. Han blir liksom bara mer taggad på jobb osv verkar det som, så om det är lite vila emellanåt han behöver så ska han få det nu i vinter. Det är ju inte direkt tävlingssässong sp han behöver ju inte vara i toppform heller :)

Tamarillo ska jag dock inte ge någon vila i vinter tror jag, utan han får nog sin i vår/ tidig sommar innan tävlingarna kommer igång. Efterssom han är så pass gammal osv, och lätt blir stel så är det viktigt att han hålls igång nu i vinter när det är kallt. Så ja, det är Tamarillo som kommer ha mest ridning i viner i think.

Ahja, just nu sitter jag nere hos älskling och ska börja plugga, geografiprov imorgon, men det känns faktiskt rätt bra nu när jag läst på det ett par gånger. Så vi får väl se hur det går imorgon, håll tummarna gott folk!



Och btw, du är en jävla bitch. Du vet vem du är, känner du dig träffad? Bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0