Even the best fall down sometimes

Kom hem från dagens tävling för ett bra tag sen, men har suttit och kollat andra avenyn så har inte orkat blogga. Lat? Lite..
Trots att dagens resultat kanske inte var världens bästa så är jag ändå supernöjd! Jag har ridit Amazing kanske 5 gånger totalt, och idag var andra gången jag hoppade henne. Då tycker jag inte man kan begära att man ska nolla och att allt ska vara perfekt heller!

1 meter, förklass: Heelt okej runda, kunde absolut ha ridit bättre, men men. Gick ju in och red en förklass bara för att känna på henne, förbereda mig liksom. Ett stopp tyvärr, men det tar jag på mig! Red på en linje och allt kändes skitbra, slappnar av en aning för mycket och hon slår självklart på ett stopp, haha.. Men men, det är sånt som händer! :)

1.05, lagklass: Denna rundan var absolut bättre. Tycker avstånden stämde bättre, vi hade ett bättre grundtempo osv. Mellan hinder nummer 4 och 5 tappar jag yttersidan totalt, i en ganska svår sväng. Att hon stannade där får jag faktiskt skylla mig själv för! Hade jag hållt kvar henne på ytter hade hon inte stoppat, lätt att vara efterklok, right? Sen drog hon på ett jävla fulstopp på sista hindret också, men jag är absolut nöjd!

Och Bamse.. jag vet inte vad det var med honom idag. Han vägrade ut sig i båda klasserna.. utan en vettig anledning. Förstår helt ärligt inte vad som flög i honom, men Nathalie gjorde ett superjobb med honom!



Haha.. gammal bild på mig och Bamse.. Första tävlingen tillsammans, kom 3a i 1meter lokal.. bra dag :)


Hur som helst, jag är nöjd över min prestation på tävlingen idag. Finalen kanske inte riktigt gått som vi tänkt oss, men det var spännande att rida en häst man inte känner på tävling osv. Hur somhelst, laget slutade på en 5:e plats idag. På tävlingen räknade de mina poäng fel, för det står att jag hade ett nedslag också, vilket jag inte hade. Så ja, de räknar oss som 6a, när vi egentligen kom 5a..

Lite dålig stil att de kan räkna fel osv tycker jag. Nu spelade det ju egentligen ingen roll för det var ingen "viktig" placering, men tänk om vi tex gått miste om 1a placeringen för de räknat mina poäng fel? Det hade ju varit skandal..

Iaf.. nu är tävlingarna över för detta år. Nu får vi ladda inför nästa, och hoppas att vi får ihop ett lag även då. Ta nya tag, bygga upp självförtroende och skaffa lite jävla laganda, det är iaf vad jags ak göra tills nästa år. Tycker det är tråkigt, men i år har vi verkligen inte haft någon laganda alls? Man ser att massa andra lag hejjar på varandra, skriker osv när det går bra, tror falken missat den biten? men men! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0