He´s my superstar.

Åh, fina, fina Tamarillo. Blir bara bättre för varje tävling som går.

Mamma började rida honom, 60 cm. Framridningen gick jättebra, och mamma tyckte de hade ett "lagom" tempo. Väl inne på banan taggar han till som in i helvete, studdsar upp och ner, haha. Mamma är ju inte alls vad vid att han är på pass pigg, så hon hamnade ju typ i chocktillstånd ;). Efter 1a hindret tappar hon stigbygeln, och lägger en volt för att få tag på den, så de fick 4 fel. Annars såg hela rundan jättebra och fin ut! Mammas enda kommentar efter rundan "Aldrig mer i hela mitt liv" haha. Men jag förstår ifall hon blev lite chockad när han vart så pigg, hon har ju aldrig suttit på honom när han gjort så förut.. Men en sak kan jag ju säga, länge sen jag skrattade så mycket.. stod och skulle filma rundan men det slutade med att jag stod och skrattade så mycket att jag knappt kunde andas.. höhö.

Sen var det ju min tur! Och som ni säkert redan vet, älskar jag när han blir sådär taggad! Att han är 20 år, och fortfarabde studdsar fram mot hindrena som en galning tyder ju bara på att han fortfarade tycker att det är kul.
Gick in och gjorde en superfin runda, kom lite nära på 1, 2 hinder, men det var ingen katastrof. Hade det varit en klass hade jag vunnit den, var jag och en till som var felfria, men jag hade bäst tid.

Är så sinnessjukt nöjd över hans prestation idag. För varje tävling som går känns det som att han bara blir yngre och yngre.. åh :,) Han ÄR en jävla stjärna, inget snack om saken. Jag älskar den här hästen över hela mitt hjärta, att han är en kanonkula på tävling, det är bara ett + i kanten.

Mormor filmade, vet inte om det kommer upp här, kanske, om jag orkar ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0