Ironic

Halv 11 i morse hade jag ridit båda hästarna, hurtigt va? ;) lite imponerad av mig själv faktiskt!

Började med Tamarillo, han fick ett ganska långt pass ute på ängarna, massa travarbete, cavaletti, "8-volter" osv. Avslutade med lite galopp och han va superfin även där. Liiite studdsig i första fattningen, men sdan gick det bra. Han är ju så pass stor.. så när han börjar studdsa får jag bokstavligt talat hålla mig i manen för att inte flyga åt helvete.. hahaha. Han är så söt, lilla Tamarillo :,)

Sen red jag Bemse, och även han var superfin. Honom rider jag ju inte lika långa pass, för just nu ligger fokusen på att han ska lyssna på mig, gå dit jag vill osv. Därför rider jag just nu ganska korta pass, så att han inte ska hinna.. tänka, elelr vad man ska säga. Men ja, red väl honom 20, 25 minuter något sånt tror jag. Gjorde samma sak med honom, mycket trav, cavaletti osv. Avslutade även honom med en galopp vilket uppskattades rejält. Huvudet åkte ner mellan frambenen och han drog på en bock.. höll på att ramla av men lyckades hålla mig kvar, haha.

Ahja, nu sitter jag iaf hemma hos älskling, ska snart dra på andra avenyn i think :D



Haha, grattis till världens finaste Becka som fyller år idag! Älskar dig pluttan!"<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0