Laaaan!!

Tjena! Var ett tag sen senaste uppdateringen, men har haft fullt upp idag!

Vid 2 kom Marie ner till vårat stall. Hon red upp Bamse till banan och jag red Tamarillo. Självklart skulle han bråka med henne också, men när hon sa till honom på riktigt gav han sig väldigt snabbt. Vårat problem har ju varit under en ganska lång tid att han inte vill gå hemifrån. Ett tag kändes det som att han gav upp och att jag vann, men sedan vände allt igen. När han blev värre igen hade jag ingen ork att ta det ur honom, eller vad man ska säga. Lät honom komma undan, dumt såklart, men jag gav liksom upp hoppet.

Väl uppe på banan red Marie igenom honom först, han var lite bråkig men hon fortsatte vara envis och tillrättavisa honom. Efter ett tag satt jag upp och kände på honom, och han var hur fin som helst. Bråkade lite med mig i början, men då blev jag bara arg, och sen gick det skitbra. Han var hur lugn och fin som helst, och det kändes riktigt bra. Idag var det jag som sa "Fuck you" till honom, istället för tvärt om.

Länge sen det kändes så här bra när jag red honom alltså! Marie ska fortsätta hjälpa oss ett tag så jag får tillbaka mitt självförtroende och "vågar ta fighter".

Han är ju en supermysig häst igentligen, min lilla Bamse. Att han "blivit som han blivit" är ju bara mitt fel. Jag måste tillrättavisa honom så fort han ens tvekar på att gå framåt liksom. Men nu känner jag mig mer taggad än någonsin på att lösa våra problem. Tycker ju om hästen så sjukt mycket, innerst inne ;)

Tamarillo skulle ju ha klippts idag egentligen, men det blev flyttat tills imorgon kväll :) Han ska ju hoppas imorgon också, så de blir bra, hihi :D

Men iaf! nu sitter jag här uppe på lanet. Idag är det inte nå mycket folk alls, efterssom bara admins är här. Imorgon kommer resten av gänget som ska lana. Tror vi blir uppmot 35, 40 personer de här lanet? Nått sånt! Typ ensam tjej med massa killar, det ni! Haha.. nae. Finns ju bara en snygg här uppe.. ;)

Har suttit hur länge som helst och spelat "Duddle jump" (heter det så?) på Lowes Iphone. Försökt slå hans rekord och har varit hur nära som helst, så frustrerande! Ska bara skriva klart, sen ska jag ge mig på det igen, haha. Är ju så jävla tävlingsinriktad så när jag bestämt mig för att klara något blir det oftast så.. höhö.

Men jaja, vi kanske hörs senare, vem vet! ;)



Sjukt random bild haha. Vet inte hur jag ser ut.. suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0