R.I.P Hickstead.

Igår, mitt under en tävling föll den världskände hopphästen Hickstead ihop inne på banan och avled. De var precis påväg att skritta ut från banan efter en avklarad runda när hästen bara föll ihop. Vad jag ha förstått är orsaken fortfarande oklar, men det lutar åt en hjärtattack..

Tycker det som hänt är oerhört tragiskt, Hickstead var en av världens absolut bästa hopphästar. Tillsammans med sin ryttare Eric Lamaze vann han OS 2008, och satsade på ytterligare ett guld 2012. Tillsammans låg de 1a på världsrankningen, klassade som världens bästa ekipage.

Satt och kollade på ridsport när de sände tävlingen igår. Trots att hästen är "vem som helst" för mig blev jag oerhört ledsen när detta hände. Han var trots allt en av världens bästa hästar. En riktig kämpe.

Tävlingen ställdes in och det hölls en tyst minut för den fantastiska hästen.

Händelser som denna får en verkligen att uppskatta varje sekund man har med sina egna hästar. Man vet aldrig när det är ens egna hästar
som går bort..




Rest in piece, Hickstead.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahahahha aa men okej

2011-11-07 @ 19:54:41
Postat av: Anonym

hahahahahahha aa men okej

2011-11-07 @ 19:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0