Underbara hästar!

Både Tamarillo och Bamse var sanslöst fina igår!

Jag red Bamse från början igår, och Marie red Tamarillo. När jag skulle ha iväg Bamse från stallplanen trodde jag att han iaf skulle bråka lite med mig, men det var ingenting?!

Hela vägen upp till ridbanan bara lunkade han på som om vi aldrig ens bråkat med varandra? Fina hästen!

Väl uppe på ridbanan var han också jättefin. Han har gått bättre, absolut, men var ändå nöjd med honom. Han har gått på ridbanan 4.. ridpass på raken nu, så det är inte konstigt om han börjar tröttna! Men tog det väldigt lugnt med honom, och red inte speciellt länge alls. Krävde knappt något av honom, utan bara "chill red" mest.


Samtidigt som jag red Bamse red Marie Tamarillo. Han har ju somsagt ganska svårt för att arbeta igenom sig, men Marie fick honom att lossna riktigt fint på slutet! Dock inte utan protester från hans sida, han såg faktiskt riktigt mordisk ut ett tag, höhö. Såg ut som att han bara ville skicka henne i backen,. tur att han inte gjorde det ;)
Hon säger att han verkligen behöver jobbas mist en gång i veckan för att hålla, så ska försöka göra det också. Tyvärr ger jag upp alldeles för lätt efterssom han är ett rent helvete att rida dressyr på.. haha.

När Marie ridit honom ett tag bytte vi häst, så jag red Tamarillo och hon Bamse. Hon ville att jag skulle få känna på Tamarillo, så jag vet om hur han är när han är "genomjobbad" Och ja, vad ska jag säga? Han blir helt otroligt fin att rida när man väl jobbat igenom honom hela vägen fram.. fina Tamarillo!




Hihi, älskling och Tamarillo!


Idag var det första dagen i skolan efter lovet också, förjävligt, men det går inte göra något ¨åt. Bara att göra det bästa av situationen liksom.. haha. Nu är jag iaf hemma och barnvakt, idag fick båda hästarna vila. Vi hörs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0