Firework

Tjosan!

Idag kom Marie och Nathalie och hämtade mig och Bamse med transporten, höhö. Tog med honom och Maries häst Amazing till banan. Jag och Nathalie bytte häst, så jag red Amazing och hon Bamse. Anledningen till att vi gjorde det, är för att vi troligen ska göra ett "hästbyte" på söndag när det är tävling.

Varför ska vi göra ett hästbye? Det är en låång historia.. haha. Men ja, efterssom Bamse inte skött sig här till 110`% sedan han kom, och fortfarande är lite "opålitlig" vill jag inte att allt jag jobbat upp mellan honom och mig ska förstöras på en tävling. Kort och gott, om han bråkar är jag rädd att jag ska tappa självförtroendet igen, och det är det värsta som kan hända. Ska det hända ska det vara hemma. helt enkelt. + att hon inte heller känner sig helt redo att starta 1.05.

Och ja, Nathalie är en väldigt duktig ryttare, jag vet om att hon kommer kunna "läxa upp honom" även på tävling så att allt blir på rätt sätt. osv. Hon är rätt tuff alltså.. höhö.

För er som inte fattat det.. så är Nathalie Maries dotter.. ;)

Men iaf, åter till hur dagens ridpass gick! Trots att jag bara ridit Amazing.. 4,5 gånger förut så gick det kanon. Och Nathelie har somsagt aldrig ridit Bamse förut, men det gjorde hon riktigt bra tycker jag. Vi hoppade ingenting idag, utan red bara "markarbete" med ett litet hinder på 50 cm.

Imorgon kommer de och hämtar upp mig och Bamse igen, så ska vi hoppa! Tycker inte om att hoppa dagen innan tävling egentligen, men nu får det bli såhär.. Jaja, uppdaterar imorgon om hur det gick med hoppningen osv :D



Marie och fina Amazing!

Hur som helst, just nu sitter jag nere hos min bby! Ska snart dra på några avsnitt av andra avenyn och käka godis. Sen blir det att krypa ner i sängen och somna med ett leende på läpparna. Mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0