Help me understand..

Åh, underbara Bamse! Är så sjukt glad över hur duktig han var idag att jag nästan blir tårögd. Han verkligen kämpade för att göra allting rätt hela tiden, och när han egentligen inte orkade trava en meter till så bara fortsatte han.

Som ni säkert redan listat ut gick dagens ridpass ännu bättre än det förra. Marie red iväg honom från stallplanen, och idag "bråkade" han inte ens. Visst skulle han testa, men drog hon till honom med spöt en gång på gick han sen liksom.

Uppe på banan började hon med att rida igenom honom. Han var magiskt fin alltså.. helt obeskrivligt vacker. Inget bråk, ingen stök alls. Bara massa, massa klappande på honom för att han var så duktig.

När hon ridit honom i ca 30 minuter satt jag upp. Direkt sa jag till honom att det var framåt vi skulle, så han hade inte ens en chans att ens börja tjaffsa med mig. Efter att Marie ridit igenom honom redan var han sjukt trött, men gud vad han kämpade. Han gick så underbart fint idag alltså.. ni anar inte.

Hela vägen hem från ridbanan kände man hur stolt han var över sig själv, att han presterat bra och att vi var glada på honom. När vi kom tillbaka till stallet och jag tog in honom i boxen lös hans ögon av lycka (bokstavligt talat). I boxen ville han mysa hela tiden och var bara allmänt go och social.. åh :,)

Marie kommer och hjälper mig på söndag också. Då är det jag som ska ha honom hemifrån, men det ser jag faktiskt bara framemot. Nu när jag sett att det går att få honom hemifrån utan massa bråk blir jag sjukt sugen på att försöka själv! Helt lyrisk över hur duktig han var idag.. :,)

Men! Samtidigt som Marie red igenom Bamse så hoppade mamma med Tamarillo! Hon har nu bestämt sig för morgondagens höjd, och det blir 60 cm ;) Hah. Är faktiskt stolt över mamma. Hon har knappt hoppat något på 20 år, men ändå ska hon vara med imorgon. Idag när hon hoppade honom såg det faktiskt jättebra ut, så det kommer gå kanoners imorgon! Bara hon inte håller i honom för mycket så :D



Bamse <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0