ZzzZzzzzZ..

Godmorgon.. ZzzZ.

Fortfarande trött som ett as, trots att jag gick och la mig rätt tidigt igår.. suck. Men mamma kommer halv 11 och hämtar mig, hovslagaren kommer ju idag. Ladde och Bamse ska skos om, men inte Tamarillo.

Sen ska vi upp till banan med Tamarillo och Ladde. Både jag och mamma ska hoppa Tamarillo. Efterssom hon ska tävla honom en klass på lördag och nästan aldrig har hoppat honom så är det bra att hon börjar träna nu.. hah. Men det ska nog gå bra, tror inte han kommer tagga lika mycket med henne som han gör med mig. JAg vill ju att han ska vara framåt och pigg osv, så det är ju därför han blir sån när jag rider honom. Men om mamma från början tar det lugnt med honom så borde det nog inte vara någon fara, hih.

Undra vem som kommer vara mest nervös på lördag.. höhö. Fast mamma är ju alltid mer nervös än mig, trots att det är jag som tävlar varje gång och inte hon! För det mesta brukar hon bara gå iväg när jag ska rida.. vågar inte titta på. Hah.

Men ah, efter ridningen drar jag upp till lanet ett tag igen. Blir att vara här ett par timmar, och sen dra hem igen. Marie kommer vid 7, och då ska båda hästarna klippas! Vi vet att Tamarillo funkar okej med klippningen, han tyckr det är lite läskigt men sköter sig fortfarande. Bamse har vi dock ingen aning om? Haha. sånt som märks i guess.

Ahja, nu orkar jag fan inte skriva mer. Över en timma kvar tills mamma kommer och jag är hungrig som ett as. Tror jag svimmar snart helt ärligt.. nae.. men känns så! Åh, jag vill ha mat :(



Em av mina absoluta favoritbilder på Tamarillo. Tycker verkligen den här "representerar" hur gudomligt snäll han är! Han hade en stor ridbana han bara hade kunnat galoppera iväg på, men han gick där snällt som ett lamm. Alla shettisar som var med fick de leda osv för att de inte skulle sticka iväg och ungarna skulle ramla av..
Gentleman? Oh yes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0