13. Min högsta dröm.

Ärligt talat, så vet jag inte. Har ju aldrig drömt om att gå gymnasiet på strömsholm, bli en världskänd hoppryttare, importera och föda upp hästar. Leva på hästarna, aldrig behöva "jobba".

Men desto äldre man blir.. så inser man att ens högsta dröm kanske inte går att uppfylla. Man har insett vilka sjuka betyg man behöver för att komma in på strömsholm. Man har insett att bli världskänd hoppryttare som rider OS, är så förbannat svårt. Man behöver mer än talang. Man behöver pengar, som in åt helvete. Man har insett att det är väldigt få som kan försörja sig, endast på hästar.

Men ja, fortfarande är allt det här någonting jag kommer fortsätta kämpa för. Det har alltid varit min högsta dröm, något jag alltid velat göra. Sedan jag var 7 år, och satt jämte mamma i soffan och tittade på världscupen på tv, har jag vetat att det är dit jag vill.

Och ja, jag har gett mig fan på att jag ska kämpa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0