Dagar som den här gör det värt att fortsätta kämpa!

Idag vet jag faktiskt inte vad som hände med min lilla bråkstake. Han var verkligen helt otrolig!

När jag red upp honom till Frösvi gick han klockrent iväg från stallplanen. Det var riktigt länge sedan kan jag ta och tala om. Gick skitfint på vägen upp till Frösvi, där han tyvär blev skrämd av en annan häst. Men jag gjorde det bästa av situationen och red en annan väg. Efterssom han var på så himla bra humör ville jag inte förstöra det.

Marie började med att tömköra honom, och kan väl inte säga att det gick sådär.. överdrivet bra, haha. Han är lite lik Jane, och det visade han verkligen idag! Skulle göra.. allt som Marie inte ville helt enkelt! Men det redde ut sig tillslut iaf.

Efterssom tömkörningen inte gick sådär jättebra trodde jag att det skulle gå helt åt helvete med ridningen. Att han skulle vara bråkig som bara satan, men inte!

Satte mig på och han var hur jävla underbar som helst! Bråkade ingenting med mig, gjorde det han skulle, var positiv och glad! Vart så himla glad alltså! Red inte länge alls, 20 minuter max. Men att han ändå kunde gå 20 minuter på volt utan att få ett endaste "utbrott".. helt otroligt! Han kan när han vill!

Han är verkligen envis som en jävla åsna, men innerst inne har han ett hjärta av guld, det är jag helt säker på.

Efter dagens ridpass känns det som att "jag fått tillbaka hoppet" Kändes som att jag tappade det ett tag när allt bara gick åt helvete. Idag fanns känslan där, den som inte funnits där på ett tag. Jag vet att vi har någon sorts kemi, jag måste bara lära mig att hantera den på rätt sätt. Måste lära mig att vara konsekvent, men samtidigt hålla honom på bra humör!

Antar att det kan vara ganska förvirrande för er, efterssom jag inte skrivit något om hans senaste ridpass. Anledningen till det är för att jag helt enkelt inte velat. Jag vet ju hur bra han egentligen är, han har bara för mycket skalle för sitt eget bästa.

Hur som helst, idag gick det skitbra. Imorgon kanske det går rakt åt helvete. Det kanske går åt helvete i flera veckor. Men jag tänker kämpa, för jag älskar den här hästen!



Önskar att någon hade kunat vara där och filmat/tagit kort idag. Hela världen borde se hur sjukt fin han var idag!

Bamse <3

Kommentarer
Postat av: hjärt e ruuuum!

Jag såg ju hur fin han va iaf! (lite i början åtminstone) jag kan intyga hela världen om att han gick som en klocka <3

2011-10-07 @ 20:34:07
URL: http://eellinorenyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0