Don´t panic

Haha.. som sagt, få inte panik. Såg nyss filmen Sanctum, och jag trodde helt seriöst att jag skulle dö. Som ett par av er vet lider jag av typ.. klaustrofobi. När de vart instängda i de där grottorna fyllda med vatten och skit vad jag hur nära som helst på att få panik. Mådde verkligen så dåligt att jag ville spy! Tyckte så extremt synd om människorna som var där nere så det är inte sant, + att jag hela tiden tänkte på att det är en verklighetsbaserad film. Egentligen var väl filmen ganska bra, men den var bara alldeles för mycket för mig. Skulle aldrig ha vågat se den själv, inte en chans i livet.  Tur att jag hade en mysig hand att hålla i (a)


Iaf! Nog talat om filmen.. höhö.

Idag var det Tamarillo min underbara lilla bebis som fick gå! Red honom uppe på banan, i ungefär 30 minuter. Under hela ridpasset höll jag inte i tyglarna en enda gång! Har tränat som fan på att han ska lyssna på min röst, mina ben och min vikt, och visst fan har det gett resultat! Kunde galoppera honom på små, små volter, för att sedan gå ut i andra varvet, göra galoppombyten och allting :,)

Folk tycker säkert att det är skitfånigt, inte hålla i tyglarna liksom. Själv tycker jag att det är extremt jävla häftigt att jag lyckats få det så med Tamarillo, min underbara häst! Har tränat på det i snart ett år, mest i smyg och så, men gudars så underbar han är! Räcker med att jag säger "ptroo" en gång så saktar han av :,)

Haha.. ahja.. Orkar inte skriva mer nu ;) Haha. Vi hörs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0