I think i´m done thinking!

Blev inget blloggande igår, ber om ursäkt för det! Men var i stallet. red.. kom hem, myste med älskling, plugga.. och ja, orkade helt enkelt inte!

Men iaf, igår red jag Bamse! Förväntade mig inte direkt att det skulle gå jättebra, men det var över min förväntan! Igår satte jag på honom en graman. So fort han började bråka var det bara att hålla i den, och inte släppa. Han försökte bralla iväg med mig ett par gånger men gav upp ganska snabbt när han insåg att han inte hade någon chns, stackarn! Ska rida honom med graman 1, 2 veckor innan jag testar utan igen. Om den här metoden fungerar eller ej, det återstår att se! Höhö.

Idag är det iaf Tamarillo som ska få gå! Vet inte riktigt vart jag ska rida honom, men det märks ju. brukar faktiskt låta honom bestämma vart vi ska (schhh) Men han är faktiskt så himla klok och underbar, så honom kan man ge friheter, och han tar dem bara på ett bra sätt!

Tex, de senaste veckorna har jag haft honom lös i stallet hela tiden. Han går runt i stallet, nosar på saker osv. Men han gör aldrig något han inte får! Många andra hästar hade ju bara stukit ut till polarna i hagen liksom.

Kanske inte var så bra exempel, men för varje vecka som går ger jag honom.. nya friheter. Jag ger honom möjligheten att vara mer "fri" än vad de andra hästarna får vara. Om han hanterar det bra, så är det väl en självklarhet att han ska fortsätta ha det så? Right? Om han sen inte skulle göra något bra utav det, så är det ju ocks en självklarhet att man slutar med det?

haha, vart sjukt svårt att förklara.. någon av er kanske förstår. Grattis isåfall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0