Laget är till final!

Idag var det inte världens bästa dag om man säger så. Jag och Bamse var inte riktigt samspelta.. Åkte av en gång på framridningen, men det kan man faktiskt inte kladra honom för. Idiot som jag är hade jag glömt spänna sadelgjorden. Han hoppar snett över ett räcke och sadeln börjar snurra. Han slår på en bock och jag flyger av.. hah. Ont som fan gjorde det, men det var ju faktiskt inte hans fel. Att en häst börjar bocka för att sadeln håller på att snurra runt kan man inte kladra dem för!

Hur som helst, väl inne på banan.. det vr väl inte direkt våran mest harmoniska och bästa runda direkt, men jag är absolut nöjd. Han var knappt framriden alls efterssom jag var tvungen att gå ut från framridningen när jag ramlat av. Sen satte jag mig bara på och väntade tills det var min tur att gå in på banan.

Trots att resultatet inte var det bästa idag är jag nöjd. Nöjd över att jag gick in på banjäveln och gjorde det jag var där för att göra!

Men iaf, idag var det bara Ellinore i laget som var nolla, trots det räckte det till en finalplats! De som vann idag fick 18,5 poäng, så fattar inte att vi fortfarande kan ha högst poäng? Helt sjukt! Är iaf superkul att vi är till final!

Och idag blev det ju dessutom min och Bamses 1.05 debut! Men ja.. höjden är inga problem för honom. Jag vet, att när han kommer rätt, hoppar han faktiskt bättre än de flesta hästarna man ser på sånna här tävlingar! Tyvärr gör jag ju små missar ibland vilket gör att det inte funkar till 110, men det är sånt som händer.

Iaf, trots allt.. är jag nöjd med dagen. Mitt lag har gått till final. Vi har varit bäst, av 11 lag. Bäst av ca 35 hästar och ryttare. Lilla falken.. helt sjukt!

Oavsett hur det går i finalen ska vi vara sjukt stolta över att vi tagit oss dit!



Random bild? Höh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0