The smile on your face..

Gosh. Jag börjar få tillbaka min förälske för Bamse, iaf lite ;) Haha! Har alltid tyckt om honom väldigt väldigt mycket, men man tappade.. lusten eller vad man ska säga där ett tag. När han var som allra värst.

Iaf, i onsdags hade han träning, och igår vilade han. Idag följde Elisabeth, älsklings mamma med mig ut och red! Det blev bara en kort skrittrunda ute på ängarna. Så ja, hon red ju Tamarillo :)

Trots att vi var på stooora gröna ängar idag, med massor av utrymme att "bråka" på, så var han snäll som ett lamm. Så fort jag kände att han ens "segade till" så bara drog jag till honom lite lätt med skänklarna, och sen klappade jättemycket när han givk framåt.

Han behöver verkligen sånt, beröm när han gör rätt. Det verkar inte som att han riktigt förstår vad det är man väntar sig av honom.. hm.

Iaf, mamma är ledig hela helgen, så imorgon kanske hon följer med mig ut och rider. Då ska hon ha Tamarillo, och jag ska dra ut henne på en riktig galopprunda i skogen! Hon har gått och blivit så feeg min lilla mamma, haha skrittar bara i skogen typ ;) Men det får vi ändra på, hon ska ju faktiskt tävla Tamarillo snart.. Ouups! ;)

Känns som att alla andra rider Tamarillo jämt, haha. Nej men det är såå skönt att ha någon som kan hjälpa mig med hästarna och ridningen osv. Att hinne med 2 st är väldigt svårt när man har skolan att ta hand om.. och bla bla bla. Och efterssom jag inte direkt kan slänga upp någon annan på Bamse är det ju Tamarillo dom får rida på, haha :)

Iaf, idag är det fredag, ska sova hemma hos älskling :) Vi har nyss kollat på halva American History X. Kan inte säga annat än att jag verkligen älskar den filmen. Den är så sjukt bra, och sorglig på samma sätt. Har alltid varit en av mina favoritfilmer sedan jag började förstå vad den handlar om. Och för att inte tala om Edward Norton, grr ;)
Antar att typ alla har sett den.. men om inte.. gör det! Den är verkligen något så sjukt bra!

Ahja, nu ska jag kolla klart alla bloggar och sånt där, sen blir det att glo klart filmen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0