10. 10 saker du inte visste om mig!

1: Om inte Ladde, mammas hänt hade funnits hade jag troligtvis inte ridit längre. Var jätte rädd för att rida ett tag efter sommaren 2009 när mamma var med om en hemsk ridolycka. Ladde var den enda häst jag vågade rida på, fick typ panik så fort jag satt på en annan häst! jag tackar seriöst gud för att denna häst finns! Men jag tvingade mig själv att komma över det, vinna över rädslan.

2: Jag blir mätt på oboy, haha. Vet inte om det är något jag bara inbillat mig, men dricker jag oboy när jag är hungrig så blir jag mätt... haha wierd.

3. Jag är folkskygg. Eller jag vet inte riktigt om man kan kalla det för folkskygg, men undviker alltid situationer där jag måste prata med okända människor. Ibland går det hur bra som helst, men ibland vågar jag inte ens öppna munnen.. haha. Brukar gå bra med 1, 2 pers, men sen blir det alldeles för mycket, kan inte andas, haha.

4. Jag är mer nervös när jag har med Tamarillo på tävling! Vet faktiskt inte varför det är så, men när han ska med på tävling blir jag så nervös att jag nästan spyr, haha. Har ingen anledning att vara nervös när jag har med honom, han sköter sig alltid perfekt, är alltid västa ängeln.. vet inte. Men tror det är för att jag känner sån press på mig, vill så gärna att det ska gå bra med honom, för hans skull. Vet att vi inte har speciellt många tävlingar kvar (om man jämför med Bamse.. ) Och därför vill jag göra det så bra som möjligt.

5. Tycker nästan aldrig om folk när jag träffar dem första gångerna. Tycker att alla är fula, äckliga, dryga osv. Även fast jag älskar dom sen, så tål jag dem bara inte i början! helt sjukt! Som min pojkvän, verkligen HATADE honom i början.. tur att jag ändrade mig <3

6. Jag är extremt rädd för att bli sviken. Det är det värsta som finns. Att bli ensam kvar.

7. Jag skulle kunna dö för dom jag älskar. Utan tvekan. Det är en självklarhet för mig.

8. Alla vet inte om det, men innan jag skaffade Jane, min d-ponny hade jag en storhäst. Wiwii hette hon.

9. Hade väldigt dåligt rykte när jag började i Ankarsrum, där jag går högstadiet nu. I 6an var jag tillsammans med 4 killar på loppet inom ett halvår. 3 av dom gick i 9an, bra jobbat Emma. (Älskling var en av dem, stackare.. :(

10. Kan njuta av att folk är arga på mig. Givetvis inte min familj, pojkvän eller vänner, men andra, vanliga random. Om jag vet att någon är sjukt förbannad på mig älskar jag att jävlas med den personen, för jag vet att den aldrig skulle varken göra eller säga något mot mig, haha. Jag jävlas inte på ett dumt sätt, säger inget eller något, men folk bara stör sig på det. Hur jag är. Haha, svårt att förklara. It´s wierd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0