3. Det här behöver jag träna mer på.

Haha ja gud.. finns väl typ tusen saker? Man blir somsagt aldrig fullärd och det finns alltid något man behöver bli bättre på! (Om man bortser från Tamarillo, tror fan att han är så fullärd man kan bli inom hoppningen)

Men några saker jag verkligen behöver träna på är tålamod, min blick, sitsen för det mesta.. och handställningen!

Mitt tålamod.. alla som känner mig vet att jag ibland inte har kontroll över det, haha. Men det har blivit mycket bättre senaste året faktiskt! När saker inte går riktigt som jag vill tappar jag väldigt lätt humöret och då går det ju bara ännu sämre. Har aldrig varit sån att jag piskar till min häst bara för att jag tappar tålamodet, det är bara fel! Men väldigt väldigt irriterad kan jag bli, och kan ge upp ett helt ridpass på grund av det. Haha... wierd. Att jag har haft sånt tålamod med Bamse är jag faktiskt väldigt förvånad över. I över en månad nu har han inte velat gå hemifrån, men har inte blivit arg på honom en enda gång faktiskt! Eller arg har jag ju blivit.. men har inte låtit det gå ut över honom.

Min blick.. när jag började rida för Marie för snart 2 år sen satt jag och konstant tittade ner på hästen. Ingenting hjälpte, ibland fick hon stå och säga det säkert 100 gånger per lektion! Fortfarande idag har jag problem med detta, men det är sådant vi jobbar med och det blir bara bättre! Ibland kommer jag på mig själv med att titta neråt när jag rider.. haha. 

Och sitsen.. satt väl som en jävla ihopkurad boll i början, haha. Men i och med att jag alltid tittade neråt så sjönk hela jag liksom ihop. Fortfarande idag tycker jag inte att det är speciellt bekvämt att sitta så som man ska, för jag vill gärna vara lite framåtlutad.. men efter allt Maries tjat om att jag ska räta upp mig och gud vet vad det är.. så har även det börjat ge resultat.

Och handställningen.. för att inte prata om den, HAHA. Den är väl den som är mitt största problem i min ridning. Rider nästan alltid med omkulllagda händer, tyvär! För när jag får upp dom märker jag sån sjuk skillnad!

Sen att jag måste lita på att jag kan klara av saker måste jag också bli bättre på. Händer jätteofta att jag sitter och tänker typ "shit det här klarar inte jag av" men när jag gör det så går det ju hur bra om helst. Så somsagt, jag måste våga lita på min egna kunskap och mitt sunda förnuft!

Det här var väl bara några av alla hundratals saker jag måste träna på, men det är väl de som är viktigast, eller ja de som jag har störst probelm med!
Bra exempel. Jag och Ladde sommaren.. 2009? Blicken är neråt och handställningen usel! Men men, man kan bara bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0