4. Det här är jag bra på.

Tror nog inte direkt att det finns något jag skulle kunna säga att jag är bra på inom min ridning. Känns ju helt fel att sitta o skriva att man är bra på något, då kommer ju alla anta att man tror att man är värsta experten? Haha. 

Sen kan jag ju inte heller sitta o skriva "jag är bra på att hoppa" för bara inom hoppningen finns det tusen saker att vara bra på? Sen när jag rider en bana så är det faktiskt mina hästar som gör jobbet, för om inte dom var så pass duktiga som dom är så skulle det ju inte gå så bra för mig som det gör? om jag skulle sätta mig på en ung och orutinerad häst som inte hoppat så mycket skulle jag ju inte sitta där och tänka "fan vad bra jag är på det här" liksom? 
Fast ja, en sak som jag faktiskt skulle vilja påstå att jag är "bra" på, är att vara mjuk i handen. Får ofta mycket cred för hur mjuk och fin jag är i handen, att jag inte drar hästarna i munnen osv. Detta är alltså främst inom dressyren. Ibland blir det nästan att jag är "för mjuk", för när det behövs att man tar tag lite extra i munnen på dem så är jag alldeles för fjollig och tänker att det kan jag ju inte göra för då får dem ont, haha. Men att jag är så pass mjuk i handen som jag är, skulle jag nog vilja påstå är en av dom sakerna jag är "bra" på. 


Jag och Jane våren.. 2010? saknar den hästen enormt mycket..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0