6. Alla hästar i stallet!

Bamse, min 10 åriga valack. Haft i.. ett par månader bara. Världens mest envisa häst, haha.  Supersnäll o go i alla lägen, när han själv vill.. såklart. En riktig pudding att titta på! Riktigt fin i både dressyren och hoppningen.
Tamarillo, våran 20 åriga valack. Gick 135 hoppningar i sin ungdom men skuttar runt 1 meter med mig på tävling i sina gamla dagar.. Haft honom i 1,5 år nu. Världens goaste häst någonsin. Så länge man är snäll mot honom gör han allting för en. Tycker han inte om dig får du dock kämpa för att sitta kvar, haha! En riktig ängel alltså..





Ladde, mammas 18åriga varmblodssto. En riktig tjurmärr alltså! haha. Nej men även hon är världens mysigaste häst, dock är hon.. enmanshäst. Accepterar bara mig och mamma som ryttare i stort sett. Mamma har haft henne sedan hon föddes, så henne har man en del band med om man säger så!





Nikele, en.. 6 årig frieservalack. Ägs av Lena, en av stallägarna.






Blinka, en utav ardennerhästarna! 1,5 år är hon nu tror jag? Ägs av Wille, av av stallägarna.






Blunda, halvsyster med Blinka. Även hon en ardenner ;) Bara ett par månader gammal. Döpt utav mig!





Bustan, mamma till de 2 ovan. Rejäl dam med en vikt på ca 1 ton! ;)

Tinkur, 6årig korsning islandshäst och tinker, ägs utav jessica.

Hittade inga bilder på varken Bustan eller Tinkur :(






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0