8. Min största rädsla inom ridsporten.

Vet inte direkt om man skulle kunna kalla det för rädsla, men är jätterädd för att råka ut för någon olycka som skulle göra att jag aldrig mer kan rida. Att jag skulle bli förlamad eller något liknande. Det skulle verkligen krossa mitt hjärta, att inte längre kunna göra det jag älskar, det jag brinner för.

Förlamade människor kan också rida, de kan tävla och allting, men har aldrig hört talas om någon som ridit och tävlar i hoppning på den nivån jag vill göra när jag blir stor.

Annars, i allmänhet är jag inte rädd för något inom hästsporten. Det är jobbigt att rida om man är rädd, allt nöje förstörs liksom.

Men, fortfarande håller jag mig borta ifrån hästar som ställer sig på bakbenen. Om de lättar och halvreser på sig gör mig inget, för har ju Bamse. Han håller inte alltid alla benen i marken, men när de går så pass långt att de reser sig rakt upp, då räcker det för mig. Bamse har aldrig rest sig rejält med mig, studsar upp gör han dock lite hipp som happ, haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0