Hehe, nu börjas det igen!! :D

"En fråga till dig EMMA!
Tycker du att du rider snyggt? 
Enligt mig så har du skänklarna alldeles för långt bak.. + att du inte kan rida hästen i form..!!"

Rider snyggt? Njaaae det kan jag väl inte påstå att jag gör, haha. Hatar dressyr och allt som hör till, och rider det endast för att jag måste. Skänklarna är alldeles för långt bak på alla bilderna och det vet jag om, men som sagt var han inte världens lättaste att rida den dagen och då är det inte heller lätt att ha en perfekt sits!
Rida min häst i form kan jag visst, dock var det där ridpasset helt kravlöst gällande formen, allt jag koncentrerade mig på var att han skulle sluta bråka med mig. Så haha, ja försökte inte ens arbeta honom i form. När jag vill så kan jag, han är faktiskt världens lättaste häst att få ner i form ;)

Tycker inte du ska döma mitt sätt att rida innan du själv satt dig på den hästen och vet hur han är!



Kommentarer
Postat av: Zara

Okej, men ta lite bilder sen när du rider honom i "form" då..

Plus att bara för att hästen böjer på halsen så betyder det inte att man rider i form. Utan man måste rida hästen bakifrån för att det ska blir bra. Annars så spelar det ingen roll om du låter han stå i hagen och skräpa i stället.

Hmm.. är han lätt eller inte? Ena menningen säger du att han inte är lätt och nästa säger du att han är super lätt..



2011-09-11 @ 20:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0