Hemma efter en riktigt lyckad tävlingsdag!!

Förklass 1 meter: Han var sjuukt fin på framhoppningen, var säkert 20 cm över varje hinder, tog i som bara satan! Han gjorde lika dant inne på banan, tills jag kom till nr 10, som han inte riktigt nådde över. Så ja, han petade ett i omhoppningen, men det var mitt fel, skulle gjort så han fått in ett galoppsprång till :/ Men huvudsaken är att han kändes fin, och fin.. det var han verkligen, riktigt jävla kanomfin!
Lagklass, 1 meter: Här kändes han lite tröttare, men hoppade fortfarande jättefint! Tror att han var lite trött efter att ha hoppat 20 cm över varje hinder i förklassen.. haha. Han kom lite nära på ett par oxrar, orkade liksom inte ta i ordentligt, men vi nollade iaf! Det var inte direkt världens bästa runda om man säger så, men den var ändå okej. Han skötte sig kanon och det var ju huvudsaken!

Och.. efterssom både Ellinore och Nathalie också nollade så gick vi till omhoppning! Tyvär var det 2 lag till som gjorde det, ville inte hoppa omhoppning efterssom han kändes så.. trött.

Lagklass, omhoppningen: Jag lånade ett par sporar utav Marie, så innan första hindret tryckte jag till honom lite med dem, och det gjorde susen kan jag lova! Trots att han måste ha varit sjuukt jävla trött så gick han in på banan och gjorde en kanonrunda! Hade ner ett jävla skithinder, men jag är lika glad för det. Han kändes verkligen KANON fin, var skönt att avsluta dagen med en sådan runda!

Och ja, Ellinore och Nathalie nollade omhoppningen båda 2, vilket relaterade till att vi slutade på en andraplats idag! Vi leder fortfarande serien också, eftessom vi vann förra omgången :) Så jävla stolt över mig själv och brudarna, FAN vad vi kämpade hårt idag! Lilla lilla falken liksom, en liten skitklubb, går och gör så här jävla bra ifrån sig, helt otroligt! Vi har ett sjukt starkt lag med en otrolig laganda!

OCh ja, för att inte tala om hur stolt jag är över min lilla Bamse! Han har varit helt underbar faktiskt! Inte stimmig och så alls, utan verkligen jättelugn och fin! Dock.. så ville han inte gå in på banan alls idag. Fick hjälp av Janne och Marie för att få in honom, så tråkigt. När vi skulle in på omhoppning och prisutdelning fick jag dock in honom själv, kändes skitskönt!

Mormor filmade första klassen också, så ska försöka ladda upp det här någon dag när jag orkar. Har massa filmer som jag inte laddat upp. Maskeradhoppningen, semestercupen, den lokala i frösvi, förra lagtävlingen och den idag.. haha! Men får ta någon dag när jag orkar helt enkelt :)

Hur som helst, är världens stoltaste hästägare! Fina fina fina Bamse!



Bamse <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0