Träningen för Marie gick KANON!!

Var så sjuuuukt kul att träna idag! Han gick verkligen kanon idag! Mjuk och fin, helt underbar!

Marie började rida honom idag för hon ville testa honom lite. I början gick det väl inte så jättebra för han tjurade ihop totalt, haha. Bockade och höll på några gånger, reste sig på bakbenen sså han höll på att välta över också? Vet inte vad det tog åt honom, så brukar han inte göra.. ?

Sen när hon känt lite på honom satte jag mig på och red iaf, och ja.. jesus vilken häst jag har. Det är heelt otroligt verkligen. Dock vet jag inte vad det var med honom när jag red fram lite innan Marie kom. Skrittade på långa tyglar och han drar igång världens bockserie? 3 gånger hände detta och jag var påväg av alla gånger, skithäst!

Men han är så sööt när han håller på o bockar och grejer, riktigt jäkla ponnybus alltså! Min lilla fransman!

Imorgon är det iaf en tjej som ska följa med mig ut och rida, så hon får ta Tamarillo. Hovslagarn var och fixade fötterna på dom idag så det blir perfekt! Men är en duktig tjej som ska rida med mig imorgon så det blir nog kul! Hade aldrig träffat henne förut men hennes mamma och pappa bor i huset brevid stallet så dom kom ut och snacka med oss förut. Fick ett jättefint schabrak av henne också, blått i sammet med guldkant.. vet vad jag ska ha på nästa tävling iaf ;)

Ahja, ska lägga mig och kramas med älskling nu, vi hörs ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0