Dagens ridpass!

Åh, Tamarillo var såhääääär fin idag! Var ute på ängarna och red, mamma promenerade med hundarna. Fokus idag låg på arbete på volt ´cavalettis. 
Efter bara ett par minuter "lossnade" han riktigt ordentligt och han blev hur fin som helst. Han gick inte i någon superform, men han fick med sig benen jättebra och arbetade med ryggen på ett korrekt sätt! Han var så härlig att rida idag, pigg och framåt med en sprudlande energi! 
När vi ridit cavalettis ett tag satte mamma ihop 3 st cavalettis och byggde ett hinder, haha. Höjden landade på ca 90 cm, det högsta vi hoppat iår hittils.. Och kan ju bara säga det att han FLÖG över, bokstavligt talat! Han hoppade så satans fint idag så blev helt.. jag vet inte vad!
Blev så himla imponerad av honom! Trodde att han skulle känans lite stelare osv, men icke! Seriöst, han bara flög över! 
Hoppade bara 2 ggr för allt blev så perfekt, men ändå, WOW! Om det fortsätter kännas lika bra som det gjorde idag, ja då orkar han nog med ett år till som tävlingshäst! .. :) 
Såå synd att mamma inte hade kameran med sig, önskar jag kunnat visa er hur fantastisk fin han var! Åh, blev så stolt över min lilla älskling!! :)
Hihi, jag och Tamarillo i höstas... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0